Niet alleen [General Motors heeft last van kortsluitende batterijen][1], ook de toeleverancier van Fisker zit met een technisch probleem. Er zouden in 50 [Fisker Karma][2]'s een kortsluiting zijn ontstaan, en in een elektrische wagen kan je dat missen als kiespijn. De toeleverancier in kwestie is A123 Systems, die ook voor andere merken [batterijen][3] levert. De CEO maakte in een persbericht bekend dat misvormde slangklemmen de oorzaak zijn van een lek, die de oorzaak kunnen zijn voor de kortsluiting. Hij voegt daar wel meteen aan toe dat er een herstelkit klaar staat voor alle modellen die de schade hebben. Volgens A123 Systems blijft de band met Fisker sterk. [1]: https://autofans.be/content/chevrolet-volt-schiet-3-weken-na-crashtest-brand [2]: https://autofans.be/content/autofans-videotip-review-van-de-fisker-karma [3]: https://autofans.be/categorie/elektrisch
Het bedrijf werkt momenteel alsook aan een batterijpak dat zal bestaan uit gepatenteerde lithium-fosfaat-technologie. Die zou beter zijn dat de huidige lithium-ion batterijen. Het eerste daarmee uitgeruste productiemodel zal de Spark EV worden, uit het kamp van General Motors.
Momenteel rollen er 25 Fisker Karma's per dag van de band. In 2012 zou dat productie-aantal tot 60 per dag moeten worden opgetrokken.
Via Bloomberg
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen