Uitlaat: Varia

Vrijdag Fandag: Audi A6 Avant

Autofans zijn er in alle soorten en maten. Voor de vierde keer laten we de lezer zelf aan het woord over zijn auto in onze Vrijdag Fandag-rubriek. We trappen af met een kilometervreter van Duitse makelij.

Naam: G. Delbon
Leeftijd: 55 jaar
Wagen: Audi A6 - 3.0l TDI Quattro
Eigenaar sinds: 07/03/2012
Vorige wagens: Mercedes E-klasse 220 cdi, 2 x Audi A6 - 2.7l tdi Quattro
Kort: Betrouwbaar, comfortabel en sportief wanneer het moet

Het verhaal

Geschiedenis
Dankzij zeer goede ervaringen met de vorige modellen was de aankoop van deze 3.0l eerder een logisch vervolg hiervan.

Image
vfs4-audi-a6-avant_2012

Wat zou je anders aanpakken?
Misschien dat we eerder een Audi A6 hadden moeten aanschaffen dan het eerst bij Mercedes-Benz te proberen.

Waar krijg je een glimlach van?
Telkens we hem starten en het zachte geluid van een zescilinder horen komen de mondhoeken even naar boven. Elke keer weer, weten we dat we met een prachtig betrouwbare wagen onderweg gaan.

Image
vfs4-audi-a6-avant_2012

Waar word je humeurig van?
Om de 30.000 kilometer moet hij in onderhoud, en dat vinden we altijd een jammerlijk noodzakelijk kwaad.

Hamer & beitel
Uiterlijk zijn er helemaal geen veranderingen aangebracht. Onderhuids heeft hij wel even bij een “autoloog” :-)) geweest.

Waarom een Audi A6 Avant?
Kilometervreters gaan aan deze wagen zeer veel plezier hebben. Economisch een méér dan verantwoord voertuig om hiermee je kilometers af te malen.

Image
vfs4-audi-a6-avant_2012

Blijver of afschrijver
Deze werd eind maart intussen verkocht. Een opvolger is al in bestelling en zal terug een Audi A6 worden. Een vierde generatie dus maar wel ééntje die nu wat hoger staat en ons nog meer plezier en comfort zal geven vermits we nu voor een Allroad gekozen hebben.

Image
vfs4-audi-a6-avant_2012

Gegevens

Huidige kilometerstand: 440.000 km
Leeftijd wagen: 2012
Motor: 3.0l V6 TDI
Overbrenging: S-Tronic / 7-traps automaat
Topsnelheid: 250 km/u
0 tot 100km/u: 6,4 s
Vermogen: 211 pk (bijgewerkt naar 263 pk)
Koppel: 631Nm
Aandrijving: Quattro vierwielaandrijving
Gewicht: 1.785 kg
Gemiddeld verbruik: 6,3 l/100 km
Rijtaks: 772,20 euro
CO2-uitstoot: 152 gr/km

Image
vfs4-audi-a6-avant_2012

Heb je zelf ook een wagen die je graag wil tonen aan andere Autofans? Aarzel niet en stuur een bericht via onze contactpagina met vermelding "Vrijdag Fandag" en "jouw type wagen".

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
8 dagen geleden

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
12 dagen geleden

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
14 dagen geleden

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
19 dagen geleden

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
28 dagen geleden

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Tesla kijkt tegen een steeds groter wordend probleem aan… Elon Musk

Hoewel de inschrijvingscijfers in ons land nog positief zijn (dank u, Vlaamse EV-premie), heeft Tesla het wereldwijd moeilijk om haar ambitieuze doelstellingen te bereiken. Het merk krijgt bovendien steeds meer te lijden onder de strapatsen van eigenaar Elon Musk, die niet bepaald bekend staat om zijn smetteloos en onkreukbaar imago.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden