Nee, MG is niet dood. Het is zelfs meer alive and kicking dan ooit. Althans, dat proberen ze op te wekken met de MG3. Een concurrent voor het al druk bevochten segment van stadskarretjes die later dit jaar naar Europa komt.
Personaliseerbaar, uniek, hip & fun vanuit elke ooghoek. Het had de reclamecampagne kunnen zijn van de Opel Adam. Het is echter MG die uitpakt met deze woorden om hun hip stadskarretje, de MG3, voor te stellen.
Ooit begonnen als de MG Zero Concept is de MG3 een "normale" versie van het conceptmodel. Ook al is de MG3 vier meter - en een Louboutin - lang, zou hij toch de ruimste in het segment moeten zijn. Binnenin krijg je een opgerold dashboard dat de ruimte moet accentueren. Een foto daarvan vonden ze echter niet nodig om mee te delen in het persbericht.
Vlees noch vis
Uiterlijk zien we niet meteen een uitgesproken wagen. Algemeen zien we brave lijnen die enkele accenten krijgen. Zo zien we vooraan een zwarte A-stijl, sportieve grille en de obligatoire LED-streep. Achteraan krijgen we een dikke C-stijl, hoekige koffer, fake difuser en een - nogal zielig - vierkant uitlaatje. Niet meteen een wagen die qua styling potten kan breken in een segment waar je het moet opnemen tegen een Citroën DS3, Opel Adam en Fiat 500.
Fun to drive
MG heeft veel tijd gestoken in het ontwikkelen van het chassis. Belangrijkste eigenschap moest "fun to drive" zijn. Volgens de Engelse constructeur heeft hij:
"Impressive levels of body control, sharpness, sure footed handling, impressive ride comfort and a willingness to corner to engage keen drivers"
Motorisch is er enkel een keuze uit een viercilinder benzine (atmosferisch) met 105 pk. De MG3 is er verder uitsluitend als vijfdeurs, al doet dat tegenwoordig bitter weinig aan de rijeigenschappen van een wagen.
Hoge verwachtingen
MG heeft hoge verwachtingen van deze wagen. Volgens Guy Jones, Sales & Marketing, is de MG3 extreem positief onthaald door zowel vrouwelijke als mannelijke klanten.
*"De MG3 is de wagen waar MG-enthousiastelingen en dealers naar hebben uitgekeken. Het zal een heel nieuw koperspubliek aantrekken naar het merk sinds een lange tijd", aldus Jones
Later dit jaar gaat de wagen de verkoop in. Of er een dealernetwerk in België wordt opgezet is niet geweten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden