MG opent aanval op hipsters met de MG3

MG3

Nee, MG is niet dood. Het is zelfs meer alive and kicking dan ooit. Althans, dat proberen ze op te wekken met de MG3. Een concurrent voor het al druk bevochten segment van stadskarretjes die later dit jaar naar Europa komt.

Personaliseerbaar, uniek, hip & fun vanuit elke ooghoek. Het had de reclamecampagne kunnen zijn van de Opel Adam. Het is echter MG die uitpakt met deze woorden om hun hip stadskarretje, de MG3, voor te stellen.

Ooit begonnen als de MG Zero Concept is de MG3 een "normale" versie van het conceptmodel. Ook al is de MG3 vier meter - en een Louboutin - lang, zou hij toch de ruimste in het segment moeten zijn. Binnenin krijg je een opgerold dashboard dat de ruimte moet accentueren. Een foto daarvan vonden ze echter niet nodig om mee te delen in het persbericht.

MG3

Vlees noch vis

Uiterlijk zien we niet meteen een uitgesproken wagen. Algemeen zien we brave lijnen die enkele accenten krijgen. Zo zien we vooraan een zwarte A-stijl, sportieve grille en de obligatoire LED-streep. Achteraan krijgen we een dikke C-stijl, hoekige koffer, fake difuser en een - nogal zielig - vierkant uitlaatje. Niet meteen een wagen die qua styling potten kan breken in een segment waar je het moet opnemen tegen een Citroën DS3, Opel Adam en Fiat 500.

Fun to drive

MG heeft veel tijd gestoken in het ontwikkelen van het chassis. Belangrijkste eigenschap moest "fun to drive" zijn. Volgens de Engelse constructeur heeft hij:
"Impressive levels of body control, sharpness, sure footed handling, impressive ride comfort and a willingness to corner to engage keen drivers"
Motorisch is er enkel een keuze uit een viercilinder benzine (atmosferisch) met 105 pk. De MG3 is er verder uitsluitend als vijfdeurs, al doet dat tegenwoordig bitter weinig aan de rijeigenschappen van een wagen.

MG3

Hoge verwachtingen

MG heeft hoge verwachtingen van deze wagen. Volgens Guy Jones, Sales & Marketing, is de MG3 extreem positief onthaald door zowel vrouwelijke als mannelijke klanten.
*"De MG3 is de wagen waar MG-enthousiastelingen en dealers naar hebben uitgekeken. Het zal een heel nieuw koperspubliek aantrekken naar het merk sinds een lange tijd", aldus Jones

Later dit jaar gaat de wagen de verkoop in. Of er een dealernetwerk in België wordt opgezet is niet geweten.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
citrofiel evil twin 16:02
afbeelding van citrofiel evil twin

Wauw! Spreekt me direct aan. Kijk ernaar uit om deze eens in het echt te zien of er eens een proefritje mee te maken. Een klein detail is dat ik het wel spijtig vind dat er geen dieselversie beschikbaar is aangezien die voor mij toch interessanter is.

fantaflesdopke 19:40
afbeelding van fantaflesdopke

"Motorisch is er enkel een keuze uit een 2.0 benzine (atmosferisch) met 105 pk."
Is dit als grap bedoeld ofzo? :-)

Wim 20:42
afbeelding van Wim

idd, dan moeten we al héél ver terug om amper 105 pk te krijgen uit een tweeliter :)

Adolf Van Oostende 21:19
afbeelding van Adolf Van Oostende

Zelfs een redelijk tamme 2.0 benzine moet tegenwoordig toch minstens 150pk kunnen leveren , 105pk is eerder iets voor een 1500cc zonder turbo

Co-Driver 21:18
afbeelding van Co-Driver

Jammer dat er enkel een ' gewone' 1.5 met 105 pk te krijgen is , eens bij Lotus binnen duwen en een 'blaas-toestel' laten plaatsen .......

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws