Officieel: Fiat 500 L Living

Fiat 500 L Living

Nee, Fiat gaat zich niet bemoeien met het interieur van jouw huis. De 500 L Living is de zevenzitter van de iconische kleine Fiat 500. De kleintjes worden groot.

Fiat zelf noemt het eerder een 5+2. Dit omdat de Living gewoon een 500 L is met een extra - nood - zitrij achteraan. Met een lengte van 4.35 m en een breedte van 1.78 meter kan je namelijk bezwaarlijk spreken van een ruime zevenzitter.

Magic Purpose Wagon

Toch ziet Fiat hier geen graten in. Zij gebruiken dit zelfs als pluspunt. Hun Magic Purpose Wagon (echt Fiat?) beschikt over de wendbaarheid van een stadsvoertuig maar met de ruimte en functionaliteit van een MPV. Dat hij 20 centimeter korter is dan een stationwagen uit het C-segment kan de kleine Italianen ook niet deren.

Fiat 500 L Living

Kleine motoren, grote last

Het nieuwe model moet volgens Fiat kunnen dienen als de dagelijkse wagen van een familie. Hij richt zich zelfs op alle types van klanten, zowel mannen als vrouwen (zijn er dan nog anderen?).

Motorisch heb je keuze uit de bekende motoren voor de 500-reeks. Op benzine rij je met een 1.4 met 95 pk of de 0.9 liter grote TwinAir Turbo met 105 pk. Dieselaars rijden buiten bij de dealer met een 1.3 MultiJet II (95 pk) of de 1.6 MultiJet II (105 pk). Best magertjes voor een wagen die zeven personen moet vervoeren.

Met een totale combinatie van 282 combinatie-mogelijkheden is de 500 L Living weer even aanpasbaar als zijn andere broertjes. De première van de wagen zal plaatsvinden in juli. Tegen dan zullen we ook een idee hebben van de prijzen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Carlos 19:53
afbeelding van Carlos

serieus! Hoe hard kan je een auto uitrekken? Vind dit precies nogal een brug te ver...

Yvesw 20:02
afbeelding van Yvesw

Vooral met 7 mensen er in en dan met de 0.9 liter TwinAir een berg beklimmen...

Carlos 20:13
afbeelding van Carlos

Dat moet zelfs geen berg zijn :D

Sven 20:35
afbeelding van Sven

Dat vraagt om een vollast test

BePa 21:45
afbeelding van BePa

De niet-verlengde 500L is ondanks zijn beperkte buitenafmetingen al behoorlijk praktisch en bruikbaar van binnen. Bij deze is dat wellicht dan ook het geval of nog beter. En in mijn ogen niet zo mis om naar te kijken.
In combinatie met de TwinAir, naast de Ford Grand C-max 1.0, bij mijn weten de enige 7-zitter met een zuinige turbo benzinemotor (dan heb ik het over de gewone 500L). En daardoor zeker interessant om nader te bekijken.
Het benieuwt mij zeer wat dat reëel gaat verbruiken en of dat dat nog vooruit te branden is...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws