Zocht je een iets ruigere familiewagen bij Fiat, dan moest je opteren voor de 500L Trekking. Nu niet meer, want de Italianen voorzagen de Doblo ook van een Trekkingsjasje. Met meer ruigere looks en iets meer bodemvrijheid.
Het had niet misstaan tijdens onze eerste kennismaking met de nieuwe Doblo, deze Trekking-variant. Want de sneeuw viel toen met bakken uit de lucht. Niet dat je zo veel verder geraakt natuurlijk met deze Doblo Trekking, want over vierwielaandrijving is geen sprake. Wel installeerde Fiat het Traction+ systeem. Dat moet er voor zorgen dat de tractiecontrole niet compleet kaduuk slaat op moeilijker terrein maar eerder anticipeert en zodoende voor meer grip zorgt. In combinatie met de 16-duims velgen met all-season banden geloven we het nog ook.
Stoerder
Visueel herken je de Doblo Trekking aan de herwerkte voor- en achterbumper met een wat stoerdere look, de bodemplaat vooraan en - weggever van diesnt - het Trekking logo op de flank. Het geheel staat daarbij nog eens 10 mm hoger op z'n pootjes om net iets meer bodemvrijheid te geven. Het interieur wordt dan weer compleet overgenomen van de reguliere Doblo. Al was daar niets mis mee.
In Genève zal hij nog het podium opklimmen, de maanden daarna kan je hem bestellen bij je Fiat-dealer.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 10 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden