De Clubsport, een speciale editie van de Golf GTI dat op zijn beurt eigenlijk een speciale editie is van de reguliere Golf. Wel, die Clubsport krijgt ook nog eens een speciale versie in de vorm van de Clubsport S. Volg je nog?
'De meest performante productie-Golf ooit gecreëerd', zo omschrijft Volkswagen de Golf GTI Clubsport S. Met 310 pk onder de rechtervoet gaan we ze niet tegenspreken, want daarmee steekt deze GTI de R voorbij die het met 300 pk doet. Ja, qua nomenclatuur spelen ze een raar spelletje bij VW.
Grootste verschil tussen deze Clubsport S en R is echter het verschil op vlak van aandrijving, want waar die laatste zijn kracht spreidt over de vier wielen blijft de Clubsport S beroep doen op de voortrein. Toch werd de afstelling - samen met professionele coureurs - op de Nürburgring fijngevijld. Moest het je nog niet duidelijk zijn, Volkswagen wilt het kroontje van de Honda Civic Type-R terug overnemen die koning van de FWD-wagens is op de groene hel.
Volkswagen zal de Golf GTI Clubsport S tonen tijdens de 35 editie van Wörthersee waar ze ook nog eens de 40ste verjaardag van de Golf GTI vieren. 5.000 exemplaren zal VW trouwens bouwen van dit speciaal modelletje. En daarna... daarna is het wachten op de Clubsport R, niet?
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden