
Na de Range Rover frist Land Rover ook de Sport-versie op voor modeljaar 2016. Grootste - Vlaanderenvriendelijke - update? De toevoeging van een viercilinder diesel aan de line-up.
Ploffen ze een driecilinder in het vooronder van de Range Rover Sport, dan nog zou 'ie in België gretig aftrek vinden. Zo ver gaat het gelukkig nog niet met de update voor 2016. Wel wordt de (instap) 3-liter TDV6 bedankt voor bewezen diensten en vervangen door een tweeliter turbodiesel. Het zogenaamde 'Ingenium' blok dat ook al van jetje geeft in de Jaguar F-Pace.
In de Range Rover Sport is de viercilinder alvast goed voor 240 pk en 500 Nm. Toegegeven, best aanvaardbare cijfers. Net zoals de sprint naar honderd van 8 seconden en de CO2-uitstoot van 164g/km. Toch liever zescilinderen? Dan moet je meteen voor de SDV6 gaan met 306 pk en een grondverleggende 700 Nm koppel. Of je gaat voor de van de pot gerukte SVR natuurlijk...
Recente reacties
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
typische reactie van een snotneus die vind dat regels voor hem niet gelden....
Door andre123 8 uur geleden
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
Trollt al aan, boomer Wil je winterbanden onder een EV dan leg je dat gewoon eronder.
Door Vish 8 uur geleden
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
op een ev liggen speciale type's om de rolweerstand en bijgevolg het verbruik te beperken,en een...
Door andre123 8 uur geleden
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
Wat zwets je toch man. EV banden werken net zoals bij de andere wagens.
Door Vish 21 uur geleden