Officieel: Peugeot 508, nu volledig (2018)

2018_peugeot_508

Deze week is het welletjes geweest met het Peugeot 508 nieuws. Maandag spyshots, woensdag spyshots en dan eindelijk nu officieel bericht van Peugeot met alles erop en eraan.

Blijkbaar heeft Peugeot iedereen van vroeger een euh ... C4 gestuurd en zijn ze daarna met een volledig ander designteam de zee ingegaan. Kunnen jullie een andere mogelijkheid verzinnen waarom deze 508 volledig anders is dan zijn voorganger?

Radicaal

Radicaal verschillend van zijn voorganger is deze 508 wel te noemen. De vorige 508 was op de markt om de strijd aan te gaan met de Mondeo’s en Passat'en in de wereld als familievervoerder. Alles is nu weggegomd en heeft een nieuwe start gekregen om nu uit te komen als een vijfdeurscoupé, want dat wil iedereen tegenwoordig wel. Kijk maar even naar de BMW 4 Reeks Gran Coupé en de Audi A5 sportback waar deze Peugeot het ook ineens wil tegen opnemen. Ambitie genoeg, daar in Frankrijk.

2018_peugeot_508

Peugeot heeft veel van de designmerken van hun Exalt Concept overgenomen waardoor de wagen enorm strak en laag oogt. Bij ogen blijft het niet alleen want de wagen is lager, korter en breder geworden wat alleen maar een positieve invloed heeft op het sportief uiterlijk. Volledig tegen de stroom in van nieuwe generaties verliest de Peugeot 508 8 centimeter in lengte waarvan 2,4 cm tussen de wielen. De totale lengte is daardoor geminderd tot 4,75 meter. Ook is hij 6 cm lager geworden tot 1,4 meter maar wel 2 cm breder tot in totaal 1,84 meter. Combineer dit alles met een scherpe gelijnde motorkap, aflopende daklijn en stijlloze deuren dan bekom je de nieuwe Peugeot 508. Als extra krijg je de lichten, of toch zijn styling, van het Peugeot Instinct Concept met verticaal geplaatste dagrijlichten. Dikke duim voor de jongens van Peugeot.

Die kleinere afmetingen hebben natuurlijk ook een negatief effect op de binnenruimte, al zou de binnenruimte te vergelijken zijn met de Audi A5 sportback waar je best goed met kan leven. Kofferruimte is de grote verliezer in deze opstelling. Deze zakt van 515 liter naar 487 liter, al is dit nog altijd niet weinig te noemen.

2018_peugeot_508

Slim ineengestoken

Dikker glas voor betere geluidsisolatie, standaard LED-verlichting achteraan om extra op te vallen. Binnenin een volledig digitaal instrumentenpaneel en mogelijkheid voor een 10-duims grote touch screen en 12,3-duims grote head-up display. Verder heb je naast een compact stuur ook een i-Cockpit, die bijna rechtstreeks uit hun eerder genoemd Exalt Concept komt. Verder kan je natuurlijk ook een hele hoop opties, zoals een panoramisch dak, op je Peugeot 508 krijgen. Om de veiligheid te waarborgen zijn er dingen die op een wagen van 2018 niet mogen ontbreken en dat doet het ook niet op deze 508. Een kleine greep uit zijn assortiment zijn Active Safety Brake, Fordward Collision Alert, vermoeidheidsherkenning, grootlichtassistentie, Active Lane Departure, adaptieve cruisecontrol. Ook Night Vision en 360 graden camera’s kunnen op deze 508 worden voorzien.

2018_peugeot_508

Krachtbronnen

Drie verschillende aandrijvingen zijn terug te vinden onder de motorkap van de Peugeot 508. Ben je een benzinerijder dan is er een 1.6 PureTech die beschikt over 180 pk en 250 Nm of 225 pk en 300 Nm koppel die steeds gekoppeld is aan een achttrapsautomaat. De dieselsnuivers kunnen kiezen uit een 1.5 BlueHDI met 130 paarden en 300 Nm koppel of een 2.0 BlueHDI die in 2 sterktes te verkrijgen is. 160 pk of 180 pk zijn hier de mogelijkheden maar ze beschikken beide wel over 400 Nm koppel. In het tweede gedeelte van 2019 zou een hybride ook zijn weg moeten vinden naar de baan.

Momenteel zijn er nog geen prijzen gekend maar deze zullen net zoals de internationale marktintroductie op een later moment dit jaar plaats vinden. Tipje: Ergens in september.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws