Hyundai vraagt 34.999 euro voor Kona EV

hyundai-kona-ev-prices_0

Na de Nederlandse prijs hebben we nu ook de Belgische prijs te pakken van de volledig elektrische Kona. Instappen doe je vanaf 34.999 euro. Wil je verder? Dan betaal je extra.

Hyundai

Want die 34.999 euro is de prijs die je neer legt voor de Kona EV met een accupakket van 39,2 kWh aan boord. Die moet er voor zorgen dat je dankzij een 135 pk sterke elektromotor 312 km ver geraakt volgens de WLTP-norm. Daarmee duikt de Koreaan onder de prijs van de Nissan Leaf, broertje Ioniq Electric en stevig onder die van een BMW i3 en Volkswagen E-Golf. Enkel Renault gaat nog een stuk lager met de ZOE. Al heeft de Kona nog een trucje in zijn hoed...

64 kWh

De elektrische Koreaan komt er namelijk ook met een 64 kWh-batterij. Die moet de range verhogen naar 482 WLTP-kilometers en doet beroep op een 204 pk sterke elektromotor. Deze versie kost minimaal 41.999 euro en krijgt meteen ook een hoop extra uitrusting aan boord zoals navigatie, stoelverwarming, getinte ramen,... Al rolt zelfs het instapmodel al buiten met achteruitrijcamera, automatische airco en DAB-radio. Neem je het hoogste uitrustingsniveau met alle toeters en bellen, dan kom je met 45.998 euro over de boeg.

Daarenboven is Hyundai snel om te zeggen dat je momenteel nog een fikse premie krijgt van de Vlaamse overheid. 3.500 euro voor de versie met 39,2 kWh en 2.500 euro voor de Kona met 64 kWh. En naar goede gewoonte krijgt ook deze Kona EV 5 jaar garantie met daarbovenop 8 jaar of 200.000 km algemene garantie voor de batterij en 8 jaar gratis wegbijstand.

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
4g63 12:42
afbeelding van 4g63

Als 'k op het einde van de rit (dus inclusief mss nieuwe batt na 10j) per km niet duurder uitkom in combinatie met panelen op carport, zie 'k het wel gebeuren.
Twee oude toeferkes rijden nog, maar 't overwegen waard als er eentje een rekening boven de 1800 euro nodig heeft.
Paar jaar geleden reportage van gezien en dan was elektr niet de eerste van de klas, inmiddels is de capaciteit opgevoerd, mss nu niet meer het geval.

Jan H 23:52
afbeelding van Jan H

Tenzij u veel panelen op uw carport heeft en ook alleen ‘s nachts rijdt, zie ik het niet gebeuren dat u goedkoper uitkomt.

Techno Patat 08:53
afbeelding van Techno Patat

Wat je ‘s nachts in je auto steekt kan je overdag in het gewone netwerk terugsteken. Zo heb je het toch bespaart ☺️...

4g63 12:11
afbeelding van 4g63

Afhankelijk van uren kan deze 5h per dag opladen en 1 week op 4 een hele week overdag. Los daarvan kan deze minimum 3 dagen bijna continu opladen per week.
Kan gezien wegens maar 8h nodig per week dus 4 tal wagens opladen die een gelijkaardig urensysteem hebben.
(hoewel: 'n soort 'tesla' batterij blijft geen 9d euro kosten)

Maarten Heynderickx 11:06
afbeelding van Maarten Heynderickx

Iedereen vergeet er bij te rekenen dat het onderhoud veeeel goedkoper is en dat de de jaarlijkse taks nu ook nog onbestaande is. Op 7 a 8 jaar geteld is een elektrische wagen altijd goedkoper. En veel leuker om mee te rijden (in België waar je enorm veel stop en go verkeer hebt).

andre123 12:10
afbeelding van andre123

laat ze maar in hun wijsheid maarten,zolang er niet teveel instappen blijven de voordelen duren.
als er teveel electrisch beginnen rijden gaan ze wel weer iets uit hun mouw schudden om het verlies aan taxen en accijnssen te compenseren.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws