De BMW i3 kreeg nog niet zo lang geleden een facelift en een grotere batterij, maar toch voegt de constructeur uit Beieren vandaag een nieuwe versie toe die nog verder geraakt dankzij een batterij van 42,2 kWh.
BMW heeft vorig jaar nog maar de batterij van zijn elektrische doosje i3 vergroot van 22,6 naar 33 kWh. Vandaag komt er een nieuwe variant bij, die liefst 42,2 kWh kan stockeren. De 22,6 kWh-versie geraakte niet heel ver – in de winter mocht je blij zijn met een rijbereik van 120 kilometer – en de 33 kWh kwam er in een krachtiger i3S-variant, die zoveel meer verbruikt dat hij de extra stroom in de batterij gewoon opsoupeert. Maar deze nieuwe accu moet het toch allemaal wat beter gaan doen. Zeker omdat het gewicht en het verbruik niet stijgen in vergelijking met de versie met kleinere batterij. Zo beloven de Beiers een WLTP-rijbereik, dat doorgaans relatief realistisch is voor elektrische auto’s, van 285 tot 310 kilometer afhankelijk van de uitrusting. De i3S houdt het bij 270 tot 285 kilometer. Reken dus in werkelijkheid op 250 kilometer realistisch rijbereik.
Sport!
BMW voegt trouwens een extra variant toe aan het gamma: de Sport. Dat is een ‘gewone’ i3 (met 170 pk) die het sportonderstel en de koetswerkkit van de 184 pk sterke i3S krijgt. Verder wordt de uitrusting wat gemoderniseerd, met adaptieve grootlichten, een verbeterd navigatiesysteem, draadloos laden voor smartphones en een aantal nieuwe lakkleuren. Let wel: geen enkele van die zaken die we net hebben opgesomd zijn standaard. Of de van zichzelf al vrij pittige basisprijs van de i3 met deze nieuwe batterij stijgt, is nog niet bekend.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 9 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden