Officieel: Lancia Ypsilon Hybrid (2020)

Lancia Ypsilon Hybrid 2020

Hij mag dan wel amper 2 sterren halen op de Euro NCAP, het feit dat Lancia meer Ypsilons verkoopt in Italië, dan Alfa Romeo in heel Europa spreekt boekdelen. Waardoor het een vanzelfsprekendheid is dat ook de Ypsilon aan de mild hybrid gaat.

Met 9 jaar op de teller is de Lancia Ypsilon een kranig oudje met serieus wat bagage op z'n rug. Zo werd hij halfweg zijn huidige carrière verbannen naar Italië om enkel daar nog aan de man te worden gebracht. In zijn thuisland is de Ypsilon evenwel een blijvend succesje, met dank aan de lage prijssetting en de genen die 'ie deelt met de Fiat 500. Die laatste kreeg laatst een hybride-versie, waardoor ook de Ypsilon volgt.

"Mild" Hybrid

Al dienen we meteen te zeggen dat de term "Hybrid" misschien wel wat overdreven is. Want uiteindelijk gaat het hier over een milde hybride-set-up waarbij een 1-liter driecilinder met 70 pk hulp krijgt van een elektrische startermotor van 12 volt. Een systeem dat in het beste geval enkele druppeltjes benzine per honderd kilometer zal weten te besparen.

Lancia Ypsilon Hybrid 2020

Lancia zet de Ypsilon Hybrid in de markt met een vanafprijs van 14.450 euro. Reken daar nog een fikse korting bij van de dealer (lees: vanaf 10.900 euro) en we begrijpen (bijna) waarom Italianen overstag gaan voor het kleintje. Wanneer het écht over en out is voor Lancia, dat is niet duidelijk.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws