McLaren is klaar met een facelift voor de 720S. Die krijgt 30% nieuwe onderdelen en net wat meer vermogen. Daardoor spreek je niet van de 720S maar wel van de 750S. Simpel, toch?
Bij McLaren baseren ze de naam van de modellen op het vermogen die ze produceren. Wanneer de 720S dus een facelift krijgt met meer vermogen moet de naam ook op de schop. Verwelkom de 750S!
30% nieuw
Die 750S genereert zoals zijn naam al doet vermoeden 750 pk (800 Nm) via een 4-liter V8 twinturbo benzine. Dankzij nieuwe verhoudingen van de 7-trapsautomaat sprint hij in amper 2.8 tellen naar de honderd. De 200 km/u heb je al in 7,2 seconden aangetikt. Dat zijn beestige cijfers. De 750S is niet alleen sneller rechtdoor, zowat 30% van de onderdelen werden aangepast waardoor de 750S uit kan pakken met een betere stroomlijn en scherper rijgedrag tegenover de 720S. Niet dat die een boot op wielen was.
Zo werd de ophanging en dempers aangepast en staat hij vooraan 6 mm breder. De veren zijn vooraan 3% zachter, achteraan 4% harder. Ook het design is nieuw. Zo krijgt de voorkant kleinere inlaten rond de lichten die lucht naar de radiatoren sturen. Een langere splitter vooraan zorgt dan weer voor meer stabiliteit op hoge snelheden. Achteraan brengt McLaren ode aan de P1 supercar met de centrale uitlaat. De spoiler, die is dan weer 20% gegroeid.
Net zoals voordien komt de 750S er als Coupe en Cabrio. Dit of een Ferrari F8 Tributo? Laat het weten in de comments!
Reacties
door Pol Daerden
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen