Autonieuws: Autosalons

Citroën C4 L moet China inpalmen, C-Elysée voor Zuid-Europa

Citroën wil de Aziatische landen helemaal gaan inpakken met hun Franse modellen. Daarom lanceert het eind juni de DS-lijn maar heeft het ook twee berlines klaar, de [C-Elysée][1] en [C4 L][2]. De eerste is bestemd voor de Zuid-Europese landen en Turkije, de andere mag in China en Rusland de strijd aanbinden met andere berlines. De C-Elysée krijgt een grote koffer en een behoorlijke wielbasis van 2,65 meter. [1]: https://autofans.be/galerij/citro%C3%ABn-c4-l-c-elys%C3%A9e/citroen-c-elysee-004-23250 [2]: https://autofans.be/galerij/citro%C3%ABn-c4-l-c-elys%C3%A9e/citroen-c4-l-005-23246

De vergelijking met de Peugeot 301 is dan ook niet veraf. Motor van dienst is de VTI met 95 pk.

De C4 L is dan weer een model bovenin het C-segment. Het is het eerste Citroën-model uit de ontwerpstudio in Shanghai. Hij wil luxe aanbieden en heeft daarom een apart ogende achterbank. onder de kap een keuze uit VTI en THP-motoren, al dan niet met zestrapsautomaat. De productie start eind 2012.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen