Na wat lekken en patentbeelden zien we hier eindelijk de officiële plaatjes van de Porsche 911 Targa. Die wijkt af van zijn voorgangers door de ingenieuze uitwerking van het daksysteem.
Had de eerste 911 een wegneembare dakplaat, dan werd dat vanaf de 993-generatie in de jaren '90 een grote glasplaat die openschoof. Ook de 996 had daar overigens recht op. De nieuwste generatie 911 gooit het echter over een heel andere boeg. Tegenwoordig verdwijnt de plaat onder het hele dak.
retro rolbeugel
Opvallend element daarbij is de grijze rolbeugel, die eerder als knippog naar het verleden bedoeld is. De motoren zijn dezelfde als die in de Carrera 4 en Carrera 4S, al krijgen ze nu de benaming Targa 4 (350 pk) en Targa 4S (400 pk). Dat wil zeggen dat de 911 Targa standaard wordt voorzien van vierwielaandrijving, al was dat bij de vorige generatie ook al zo.
Die vierwielaandrijving en S-motorisatie zorgen voor stevige prestaties. Zo rijdt de Targa 4 in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u, op voorwaarde dat je het Sport Chrono pakket en de PDK versnellingsbak op de optielijst hebt aangevinkt. De Targa 4S haalt met dezelfde opties dat nummertje in 4,4 seconden. Zonder PDK of Sport Chrono pakket tel je 0,4 seconden op bij bovenstaande tijden.
De Porsche 911 Targa zou begin mei bij de dealers moeten staan. Belgische prijzen zijn nog niet bekend op het moment van publicatie van dit artikel.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen