Ze kunnen bij Volkswagen dus ook een sportieve en hybride Golf bouwen, zo blijkt. Maar, voor alle duidelijkheid, dit is een concept en zal nooit in productie gaan.
Onder de kap van het concept schuilt de 1.6 liter viercilinder die we kennen uit de Polo WRC. Alleen dat blok is al goed voor 299 pk en 400 Nm. Tel daar nog eens de twee elektromotoren bij - eentje tussen de motor en de DSG-bak die goed is voor 115 pk en 330 Nm en een elektromotor achterin met 115 pk en 270 Nm - en je hebt een Golf met permanent 400 pk en 670 Nm.
Die cijfers trekken het concept in 4,3 seconden naar 100 km/u, het optrekken stopt wel bij 280 km/u. Wie louter elektrisch wil rijden, raakt maximum 50 kilometer ver. Het gemiddeld verbruik, mede dankzij de carbon bodykit, ligt op amper 2 liter.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen