Autonieuws: Fun

Datsun Go: Hoe automerken ons warm krijgen voor een hoop lucht

Teaserfoto's om van te kwijlen en conceptcars waarvan je portefeuille spontaan uit je broekzak springt. Tot je de productieversie op je netvlies krijgt en denkt: "zo zag die er twee weken geleden toch niet uit?" De laatste in dat rijtje is Datsun met hun nieuwe Go.

Hoewel de naam hint naar het woord "Gaan/ Actie/ Koop mij" denken wij dat Nissan, sorry, Datsun gewoonweg een tweede "o" is vergeten in de naam, want wat een slappe hap hebben ze gefabriceerd. En dat is eigenlijk in hun goed recht, want met een prijs van 400.000 Roepie - omgerekend zo'n 5.120 euro - ziet zelfs een Dacia Sandero er uit als een extreem dure wagen.

Maar daarover gaat het hier niet. Relevant is de Datsun Go toch niet voor onze Europese markt sinds hij enkel gaat verkocht worden in India, Indonesië en Rusland. Het gaat er om hoe merken ons elke keer opnieuw weer weten te manipuleren met hun teaserfoto's:

Of hoe een wagen die er op schets best nog wel knap uitziet totaal verdwijnt in de anonimiteit. Kennen jullie nog zo'n voorbeelden?

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen