De Insignia is voorlopig de topper van het Opel-gamma. Een succesnummer dat vraagt voor een variant met meer vermogen, de OPC-badge moet die verwachtingen inlossen. De OPC-kuur blijft doorheen de generatie best herkenbaar. De trapeziumvormige uitlaten achteraan en sabeltandluchthappers vooraan doen de Insignia er een pak stoerder uitzien.
De Insignia OPC krijgt ook in faceliftversie 325 pk onder de kap met een maximumkoppel van 435 Nm, dat zijn de beste prestatiecijfers ooit in een Opel. De OPC kan dankzij de elektronische vierwielaandrijving een snelle sprint naar 100 km/u inzetten, zes seconden doe je er over. De Tourer doet er 6,3 seconden over. Die vierwielaandrijving heeft geen vaste verdeling en past zich voortdurend aan, van 0 tot 100 procent op de voor- of achterwielen.
Het blok wordt gekoppeld aan een handgeschakelde zestraps. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, wie het OPC Unlimited Pack aanvinkt op de optielijst trekt door tot 270 km/u. Brembo-remschijven moet het gevaarte veilig tot stilstand brengen.
Binnenin hoopt Opel haar bestuurders de motorsportsfeer mee te geven. Recaro-sportzetels, OPC-versnellingspook en een met badges overspoeld instrumentenpaneel moeten die beleving alleen maar versterken. Optioneel kan er gekozen worden voor een 8 inch-scherm dat de olietemperatuur, accuspanning, G-krachten en dergelijke weergeeft.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen