De longinhoud van de huidige Audi TT was tot dusver beperkt tot twee 2-liter motoren. Wij hebben de 2.0 TDI Ultra met 184 pk al aan de tand gevoeld, en bij de benzines is er keuze uit een tweeliter met 230 pk, of 310 pk als je de TTS besteld.
Audi heeft nu aangekondigd van ook de 1.8 TFSI in het vooronder te steken, die we al kennen uit de A3 en de Seat Leon en goed is voor 180 pk.
Minder vermogen = zachtere prijs
180 pk is misschien geen indrukwekkend nummer en toch al flink 50 paarden minder dan de 2.0 liter TFSI levert, maar dat kan de prijs goedmaken. Zo betaal je zo'n 3.000 euro minder dan de varianten met een tweeliter motor en dit voor zowel de roadster als de coupé. Op prestatievlak geeft Audi de 1.8 TFSI 250 Nm koppel wat de coupé van 0 naar 100 km/u moet brengen in 6,9 seconden (7 voor de S-tronic), bij de roadster wordt dit 7,2 seconden (7,3 voor de S-tronic). Keerzijde van de medaille is het verbruik van deze basis-TFSI tegenover de TDI. Zo lust hij gemiddeld 7,6 liter benzine per 100 km, waar de diesel met gemiddeld 4,2 liter toekomt.
20 procent
Volgens Audi spenderen hun klanten ongeveer 20 procent van hun budget aan extra's bij aankoop van een nieuwe wagen, en vermits je deze laatste TT kan uitrusten met o.a. een virtuele cockpit, LED koplampen enz. is er aan opties geen gebrek.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen