Het duurde minder lang dan we gedacht hadden, vooraleer de officiële beelden van de nieuwe Insignia aan de oppervlakte kwamen. Eerder deze week lekten al beelden uit Amerika het net op.
Maar nu is hij er dus officieel. En zoals dat tegenwoordig gaat, geeft de constructeur de info slechts met mondjesmaat vrij.
Zo komt het dat we voorlopig alleen weten welke afmetingen de wagen heeft. In tegenstelling tot ons eerder bericht verliest de Insignia tot 175 kg ten opzichte van zijn voorganger, afhankelijk van de versie. De grote verdienste daarvoor gaat naar het nieuwe platform, dat lichter is dan het Epsilon II-platform dat het vervangt.
Opel zet verder in op de passagiersruimte. Zo werd de wielbasis met goed 9 cm verlengd, terwijl de kofferruimte toch kleiner werd. Die extra ruimte komt dus ten goede van de achterste inzittenden, die ook vroeger al niet benepen zaten. Zitten doe je tegenwoordig drie centimeter lager dan voorheen, wat het sportieve gevoel in de wagen ten goede moet komen.
intelligente technologie
In Russelsheim bewandelt men het pad van de Intelli-toestellen verder. De Duitsers kiezen voor Intellilux-koplampen, voorzien van Matrix LED-technologie die je ook al in de Astra zag. Het Intellilink systeem krijgt ook een plekje in het interieur, net zoals de head-up display, 360° camera, adaptieve cruise control en rijbaanassistent.
nog even geduld
Over de motoren wordt voorlopig met geen woord gerept. Wel vertelt Opel over hun nieuwe achttrapsautomaat, al zit die enkel op de vierwielaangedreven Insignia.
Opel biedt overigens enkel deze vijfdeurs Grand Sports aan, binnenkort komt er ook de Sports Tourer break bij. De vierdeurs Insignia wordt dus niet meer verdergezet.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen