Na vier succesvolle jaren mag de Captur even onder het mes. Geen ingrijpende veranderingen voor de Renault, wel kleine detail-aanpassingen. Kwestie van kopers niet té hard af te schrikken.
De vierde meeste verkochte wagen in België vorig jaar en in heel Europa het meest verkochte model in z'n segment. Om maar te zeggen dat Renault een goud ei in handen heeft met de Captur. Het zou dus lomp zijn om het halverwege zijn carrière te breken en er iets anders van proberen te bakken. Daarom ook dat de facelift van de Captur uitermate subtiel is en vooral op veilig speelt.
Zo mag de voorbumper voortaan Renaults C-dagrijlichten herbergen onderaan en vallen er bovenop full-LED koplampen te rapen (optioneel uiteraard). Lopen we over het dak naar de achterkant dan merken we een vast panoramisch dak op dat je richting achterlichten brengt met een opgewaardeerd signatuur. Twee nieuwe kleurtjes (oranje en blauw) moeten samen met een nieuwe dakkleur (grijs) zorgen voor meer dan dertig verschillende kleurcombo's. Aan te vullen met lichtmetaal in maatje 16 en 17 duims.
En dat is het eigenlijk
Wie uitzag naar nieuwe blokken onder de kap of een opgewaardeerd infotainmentsysteem komt van een kale reis terug. Alles blijft namelijk bij het oude. Waardoor je beroep kan doen op een 0.9-liter driecilinder benzine, 1.2-liter turbobenzine en een 1.5-liter diesel.
Volgende week op het autosalon van Genève, waarschijnlijk niet veel later bij de dealer.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen