Vraag ons niet waarom maar van oudsher zijn Belgen goede afnemers van hyper-exotische sportwagens. Dat hebben ze ook bij Ford mogen ervaren, want ondertussen zijn er 2 GT's in ons klein landje én twee exemplaren in Luxemburg neergestreken. Op naar de tien?
Stonden we in maart nog verstomd door het feit dat België al een eerste Ford GT mocht ontvangen, dan blijkt die verstomming nog niet stom genoeg. Want exact drie maanden later spreken we al van 4 exemplaren in België en Luxemburg. Waardoor nog maar eens bewezen wordt dat Belgen - en de inwoners van dat klein landje onder ons - graag serieus geld stuk slaan op performante auto's.
Eén van de exemplaren gaat naar Grand Garage Paul Wengler, een Luxemburgse Ford-verdeler en verzamelaar van sportwagens van de Blauwe Ovaal. De nog andere twee exemplaren gaan naar klanten die anoniem wensen te blijven. De Belgische klant liet zijn auto trouwens thuis afleveren... in de straat... via een anonieme vrachtwagen. Ja, dan ben je stiekem toch wel de baas van de straat.
Niet zo zeldzaam als verwacht
500 stuks zou Ford gaan bouwen van haar GT, 250 stuks in 2017 en 250 exemplaren in 2018. De wagen blijkt echter zo populair dat Ford besloten heeft de productie te verlengen tot 2020. Waardoor er in totaal 1.000 GT's in elkaar geschroefd zullen worden.
Bummer natuurlijk voor de eerste 500 klanten die door de strenge selectiecontrole van Ford geraakten. Want de derde batch auto's (jaar 2019) is voor potentiële klanten die oorspronkelijk niet goed genoeg werden bevonden maar nu dus wel mee mogen GT-feesten. De laatste 250 stuks zijn voor nieuwe klanten - lees: rijke oligarchen die maanden aan een stuk hebben zitten zeuren bij Ford HQ om een exemplaar.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen