De nieuwe Honda Jazz neemt in grote lijnen het silhouet over van zijn voorganger. De B-segmenter mikt wel op een beter zicht rondom met dunnere A-stijlen, terwijl in het interieur de zetels opgewaardeerd werden om het zitcomfort aan boord te verhogen. Doordat de benzinetank zich onder de voorzetels bevindt, behoudt de Jazz zijn “Magic Seats”, wat hem bijzonder praktisch maakt.
Crosstar
Honda springt met zijn nieuwe Jazz ook op de crossoverkar: de Japanners voegen een “Crosstar”-variant toe aan het gamma. Die heeft meer bodemvrijheid, wordt wat stoerder aangekleed met onder meer dakrails, en krijgt een waterafstotend interieur.
E:HEV
Bij zijn komst naar Europa is de Jazz er alleen als “e:HEV”. Meer details geeft Honda nog niet vrij, maar de hybride aandrijflijn combineert vermoedelijk een benzinemotor met twee elektromotoren, net als de CR-V. De benzinemotor in deze niet-oplaadbare hybride is hier wellicht geen 2.0 zoals in die CR-V, maar een 1.0 of 1.5.
Op vlak van connectiviteit en veiligheid is de nieuwe Jazz up-to-date. Hij voorziet een touchscreen met wifi-hotspot, Apple CarPlay en Android Auto, een adaptieve cruise control met rijstrookhulp, enzovoort. De volgende Jazz wordt midden 2020 op onze markt verwacht.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen