Volkswagen doet zelf mee met de restomod-hype en neemt de T1 Samba-bus als basis. Het resultaat is de e-BULLI, een originele T1 met, jawel, een elektrische aandrijflijn. Dit als plezierbusje? Daar zeggen we geen nee tegen!
Restomodden, het moderniseren van klassieke auto's, is helemaal in. Want tig van bedrijven houden zich bezig met het opwaarderen van klassieke Porsches, Jaguars, Alfa's en noem maar op. Kijk maar eens HIER, HIER en HIER. Ook Volkswagen springt nu op de trend, met de e-BULLI.
Subtiel elektrisch
Die e-BULLI moet de brug slaan tussen de originele T1 Transporter en de ID. Buzz die in 2022 zal verschijnen. Simpel gezegd: het verpakt nu al de technologie voor dat elektrische busje in een klassieke verpakking. Die verpakking is de T1 Samba-bus ( te herkennen aan de overvloed aan raampjes). Een busje dat gezien wordt als hét collectersitem van die generatie. Op het eerste gezicht lijkt 'ie origineel maar onderhuids verpakt hij een groots geheim. Want Volkswagen Commercial Vehicles verbouwde namelijk grondig het chassis om naar hedendaagse veiligheidsnormen én voorzag plaats voor een elektrische aandrijving.
Over de specificaties van die aandrijving blijft Volkswagen vaag, al geeft het wel mee dat het ook in het interieur enkele subtiele tweaks doorvoerde. Zo zijn er nieuwe lederen stoelen en een nieuwe middenconsole die de versnellingspook van de automatische aandrijving verbergt. De snelheidsmeter lijkt ook origineel, maar toont voortaan wel de keuzestand van de automaat (P, R, N, D). Tenslotte werd er op de dakconsole subtiel een tablet verwerkt die de moderne functies van de e-BULLI weer geeft. Kwestie van je elektrische Range in het oog te kunnen houden...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen