Begin dit jaar kreeg de Polestar 2 de meest ingrijpende vernieuwing in zijn driejarige carrière. Nu laten de Zweden weten dat het WLTP-rijbereik van hun EV gunstiger uitvalt dan aanvankelijk gedacht.
Eind januari kondigde Polestar een ingrijpende vernieuwingsoperatie aan voor zijn populaire Polestar 2. Geen drastische facelift – hoewel modeljaar 2024 de gesloten SmartZone van de Polestar 3 overneemt – maar wel flink wat nieuwe onderhuidse hardware. Zo switcht de Polester 2 net als de technisch verwante Volvo XC40 en C40 Recharge van voor- naar achterwielaandrijving, en krijgt hij onder meer nieuwe elektromotoren en grotere batterijen.
Tot 654 kilometer
De Zweden hebben nu een duidelijker zicht gekregen op de officiële homologatiecijfers van modeljaar 2024, en die vallen in de meeste gevallen gunstiger uit dan Polestar vermoedde. Zo geraakt de Standard Range Single Motor (200 kW, 69 kWh) in ideale omstandigheden geen 518 maar 532 kilometer ver. De Long Range Single Motor (220 kW, 82 kWh) haalt een WLTP-rijbereik van 654 kilometer in plaats van 635 kilometer. De Long Range Dual Motor (310 kW, 82 kWh) presteert zoals verwacht en houdt het op een rijbereik van 591 kilometer.
Performance-pakket
Stip je het Performance-pakket aan op de Long Range Dual Motor, dan stijgt het vermogen weliswaar tot 350 kW, maar dan daalt het rijbereik van de 82 kWh-batterij naar 568 kilometer. Snelladen kun je met de grootste batterij aan 205 kW, de batterij van de Standard Range Single Motor haalt een laadpiek van 135 kW.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen