De kans is groot dat je de Hyundai Bayon al compleet vergeten bent. En we kunnen je geen ongelijk geven, want in een line-up van geslaagde modellen is de Bayon zo generisch als Boni halfvolle melk: niet slecht, maar je koopt het niet met je hart. Met een facelift wil/hoopt Hyundai het één en ander recht te zetten. Te beginnen met de nogal polariserende look.
Grote broers achterna
Want ja, de Bayon was zwierig gestileerd, maar ergens pakte de mayonaise niet. Na de facelift is dat alvast beter het geval. De snuit krijgt een doolopende ledstrook zoals bij grote broer Kona en de gapende muil wordt vervangen door een meer horizontaal lijnenspel. Het laat de compacte crossover een stuk breder ogen. Al zeker in de juiste kleur. Ook achteraan gaat de bumper op de schop en verbreedt Hyundai optisch de Bayon. Al blijft de "dubbele golf" van de kofferklep voor een wat raar sfeertje zorgen.
De flank krijgt geen veranderingen maar kan je gebruiken als canvas voor de vier nieuwe lakkleuren: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic en Vibrant Blue Pearl. Die brengen het aantal koetswerkkleuren naar negen. Aangepaste designs voor de 16- of 17-duims velgen maken het plaatje tenslotte af.
Lichtshow
Aan de binnenkant zijn de wijzigingen subtieler. Hyundai introduceert Over-the-Air-updates (hoor je dat, VW?) voor het navigatiesysteem en standaard krijg je een 4,2-duims LCD cluster en een 10,25-duims infotainmentscherm. Optioneel kan je de tellerpartij upgraden naar een 10,25-duim digitale cluster. De grote nieuwigheid in het interieur is echter de led-verlichting. Waardoor je vanaf de facelift meerkleurige sfeerverlichting door het interieur kan schijnen. Tante Sonja wrijft nu al in haar handen!
Iets minder belicht - zelfs voor de facelift - is hoeveel veiligheidsnufjes de Bayon aan boord heeft. Lane Following Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Junction Turning, Cruise Control, Blind-Spot Collision-Avoidance, Leading Vehicle Departure Alert, Driver Attention Warning,... gooi wat Engelse termen bij elkaar en de Bayon heeft ze waarschijnlijk onder de kap zitten! Over de kap gesproken, Hyundai rept met geen woord over de motorisaties na de facelift. Waardoor we er van uit gaan dat hij ter beschikking blijft met een 1.2-liter viercilinder van 84 pk en een 1-liter driecilinder turbobenzine met 100 pk.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen