Met maximaal 918 pk onder de kap, een stevige batterij van 102 kWh en de mogelijkheid om te snelladen tot een maatstaf-zettende 350 kW DC kan je de Lotus Emeya bezwaarlijk een generische elektrische sedan noemen. Zijn prijs is er dan ook naar.
Nee, je hoeft je scherm niet te kalibreren. Lotus maakt anno 2024 inderdaad meer dan enkel maar minuscule circuitkarretje waarin je met je bips niet niet tegen het asfalt zit. Het Britse merk vertoeft tegenwoordig onder veilige vleugels van Geely (met ook Volvo, Polestar en co in handen) en is er uitgegroeid tot het premiummerk van het gezelschap. Na de geslaagde Eletre SUV (RIJTEST), is er ook de Emeya sedan. Die heeft zonet zijn prijs gekregen.
+100.000 euro
Hoewel de Eletre in zijn basisversie nog nét onder de 100.000 euro kruipt, zal de Emeya je steevast meer dan 100.000 euro kosten. 109.490 euro, dat is de exacte prijs voor de naamloze basisversie. Nu zeggen we wel "basis", maar zelfs die Emeya krijgt al de beschikking over 612 pk dankzij twee elektromotoren (4WD) en een accu van 102 kWh die kan snelladen aan 350 kW DC. Luchtvering, vier zone klimaatregeling, 360° parkeercamera, 20-duims velgen en extravagante looks? Het zit er allemaal standaard op.
Duik je wat dieper in je portefeuille, dan koop je voor 130.390 euro de Emeya S. Die biedt geen extra vermogens, maar wel een omvangrijkere uitrusting. De Emeya R tenslotte draait de knop volledig op elf. Met 918 pk en een sprinttijd naar de honderd van 2,8 seconden is dit een auto die je gerust naast een Tesla Model S Plaid kan zetten. Lotus vraagt er evenwel een forse 154.890 euro voor. Da's geld waarmee je een Model S Plaid én een Model 3 koopt, maar minder dan je betaalt voor de hogere uitvoeringen van een BMW i7 of Mercedes EQS. Als succesvolle CEO kiezen voor deze Brit, of eerder bij onderstaande Duitsers blijven? Het is alvast een moeilijke keuze!
Heb je trouwens zin om je droom-Emeya samen te stellen? Dat kan je HIER!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen