Maserati mag zich dan in woelige wateren bevinden, voorlopig houden ze gewoon hun uitgestippelde koers aan. Zo komt de nadruk bij het merk steeds meer te liggen op elektrificatie enerzijds en natuurlijk op de hogere segmenten anderzijds. De Italianen pakten bijvoorbeeld al uit met hun eerste supercar in decennia, de MC20, en iets later kreeg die er zelfs een extremer broertje bij onder de noemer MCXtrema. Daarmee mocht je dan wel enkel het circuit op, dus wat als je iets tussen de twee in wil?
Minder gewicht, (iets) meer vermogen
Dan heeft Maserati nu een antwoord voor je klaar, want dit is de GT2 Stradale. Die ziet er van buitenaf dan wel uit als een MC20 met wat extra carbon erop gekleefd, maar gelukkig is hier heel wat meer dan dat aan de hand. Zo vertrekt de nieuwkomer van hetzelfde koolstofvezel moncoque-chassis als Maserati’s échte GT2-racewagen en krijgt hij ook diens grotere luchthappers in de voorklep en de flanken mee. Ook de bumpers zijn anders en samen met het extra vleugelwerk zorgen die voor tot 500 kilogram extra neerwaartse druk ten opzichte van de MC20. Daarnaast is de GT2 Stradale ook de volle 60 kilogram lichter, goed voor een totaal van 1.365 rijklare kilo’s.
Wie minder gewicht zegt, zegt natuurlijk ook minder luxe en jawel: vanbinnen is deze GT2 Stradale wat Spartaanser dan je MC20. Het blijft echter allemaal best leefbaar want een digitaal bestuurdersdisplay en een infotainmentscherm zijn nog steeds van de partij, net als een inductielader voor je smartphone. Daarnaast krijgt de GT2 Stradale een uniek setje sportstoelen mee en een reeks LED’s bovenin het stuurwiel, die je via een kleurencode laten weten wanneer je moet schakelen… Net als bij racewagens dus. Wat je ervoor moet neertellen, geeft Maserati nog niet mee.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen