De KGM Torres is er al in een hele hoop smaakjes, van een model op benzine tot een zuiver elektrische EVX. Wil je echter liever iets tussen de twee in, dan hebben de Koreanen nu ook de versie voor jou. Deze Torres Hybrid heeft namelijk een zelfopladende hybride aandrijflijn op z’n Toyota’sch… maar dan voor een lagere prijs.
Voor het geval je ’t nog niet wist: SsangYong heet tegenwoordig KG Mobility. De allereerste nieuwe auto van dat KGM was destijds de Torres en die pakte alvast uit met een eigentijdse aandrijflijn. Naast het model op benzine kon je namelijk ook een Torres EVX krijgen en dat was een zuiver elektrische variant. Met dat duo in het gamma waren de Koreanen echter nog niet klaar.
Elektrisch tot 100 km/u
Zo voegen ze nu ook een hybrideversie aan dat gamma toe, dus maak kennis met de Torres Hybrid. Het gaat hier voor de duidelijkheid niet om een oplaadbare plug-inhybride, al blijft de vernieuwing ook niet beperkt tot wat mildhybridehulp. In de plaats daarvan krijgt de gewoonlijke 1.5-liter benzinemotor in de Torres Hybrid gezelschap van een elektromotor in de automatische versnellingsbak en die elektromotor hoest op zich tot 177 pk op. Beide motoren pieken echter niet op hetzelfde moment dus het eindresultaat is 204 pk op de voorwielen.

Elektrisch rijden kan dan weer aan snelheden tot 100 km/u, al houdt hij dat waarschijnlijk niet lang vol. De accu is namelijk maar 1,83 kWh klein en wordt bijgeladen door gerecupereerde rem- en rolenergie. Het gaat hier dus om een zelfopladende hybride à la Toyota waar zo’n Torres Hybrid een concurrent vindt in de RAV4 Hybrid. KGM zet deze hybride echter in de markt voor 36.990 euro en dat is bij Toyota eerder de prijs van een Corolla Cross Hybrid... Dus noem de KGM Torres Hybrid gerust een RAV4 tegen een budget!

Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen