Heeft het regeerakkoord je terug zin gegeven om een plug-inhybride te kopen? Dan hebben we goed nieuws voor jou — of liever: dan heeft Leapmotor goed nieuws voor jou. Zij hebben namelijk een prijs gekleefd op hun C10 REEV en die pronkt met een enorm elektrisch rijbereik voor een plug-inhybride… of toch ongeveer.
We hebben een nieuwe federale regering, en die keerde meteen zijn automobiele kar. Zo moest de fiscale aftrekbaarheid van oplaadbare hybrides de komende jaren stelselmatig zakken, maar die daling zal nu aanzienlijk trager gebeuren dan verwacht. Daardoor blijven plug-inhybrides dus langer fiscaal interessant voor de zakelijke rijder en daar komt Leapmotor een graantje van meepikken.
Eén van de goedkoopste PHEV's!
Zij hebben namelijk een prijs gekleefd op hun C10 REEV en dat is een soort plug-inhybride versie van de anders volledig elektrische C10. Die heeft dus iets complexere techniek aan boord en dat merk je aan zijn prijskaartje, al valt het verschil best mee. Zo kost de C10 REEV minstens 37.400 euro, precies 1.000 euro meer dan de basis-C10 EV. Toch is dat genoeg om tussen de goedkoopste plug-ins op onze markt te mogen staan, en dat terwijl de REEV net als zijn elektrische broertje standaard al rijkelijk wordt uitgerust!

Ook op technisch vlak krijg je trouwens verrassend veel waar voor je geld. De Leapmotor moet enkel de Lynk&Co 08 voor zich laten in de lijst met plug-inhybrides met het grootste rijbereik, en die laatste is momenteel nog niet verkrijgbaar. De reden achter dat rijbereik is echter best simpel: strikt gezien is de C10 REEV geen plug-inhybride maar wel een EV met range extender — vandaar de ‘REEV’-naam. Hij wordt dus altijd aangedreven door een elektromotor terwijl een 1.5-liter benzinemotortje als generator werkt om de accu indien nodig bij te laden. Die accu is de volle 28,4 kWh groot goed voor een elektrisch rijbereik van 145 kilometer… En vadertje staat ziet ‘m natuurlijk gewoon als plug-inhybride.

Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen