Collega Yves zei het al in zijn test met de KGM Actyon benzine: “Nu de motor nog”. Want zo’n verleidelijk Koreaanse Range Rover Velar lookalike laat je pas echt watertanden als-ie ook aan de benzinepomp scoort. Iets wat hij nu ook zal doen, aangezien hij het hybride aandrijfgeheel van broertje KGM Torres overneemt.
10 jaar garantie
Dat betekent dat ook de Actyon een hybride van de zelfopladende soort wordt. Hij krijgt een 1.5 benzine in de neus, die samen met een elektromotor goed is voor 204 pk. Hou je je rechtervoet goed onder controle en laat je vooral de elektromotor werken, dan zou je een normverbruik van 6,1 l/100 km moeten kunnen halen. En rij je vooral in de stad, dan ligt dat verbruik waarschijnlijk nog lager. KGM beweert immers dat je daar tot 94 procent van de tijd volledig elektrisch kan rijden.

KGM zet de hybride Actyon in de markt voor 37.990 euro. Dat zijn er 6.000 meer dan de hybride versie van de Torres. Net als bij elke KGM krijg je bovendien 10 jaar garantie.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen