Autonieuws: Teaser

Juich: Audi stopt met valse uitlaten!

Zeg die plastic sierpijpjes maar gedag want ’t is gedaan met valse uitlaten. Althans bij Audi, waar een woordvoerder zonet beloofd heeft dat alle nieuwe modellen met verbrandingsmotoren échte, functionele eindstukken zullen krijgen… Kijk maar eens naar de nieuwe Audi’s A5 en S5!

Gisteren kwam Audi met opmerkelijk nieuws naar buiten: de A4 is niet meer. Na 30 jaar draagt die de fakkel namelijk over aan de nieuwe A5, die nu niet meer als coupé en cabriolet maar dus gewoon als berline en break in de catalogus komt te staan. Dat geldt dus ook voor de nieuwe S5 maar welke van de twee je ook kiest; je krijgt altijd échte uitlaten achterop… En dat is ook helemaal geen toeval.

Feedback van klanten

Een woordvoerder van Audi heeft namelijk verklapt tegenover het Britse AutoExpress dat het over en uit is voor de valse uitlaat. Zo beschikte niet alleen de uitgaande A4 maar zelfs de sportievere S4 over plastic sierstukken waar de echte uitlaten gewoon achter verstopt zaten, maar daar maken de nieuwe A5 en S5 een einde aan. Die blijven ook niet alleen, of toch niet als we de woordvoerder mogen geloven. Volgens hem gaat ronduit elk model op Audi’s nieuwe PPC-platform voor verbrandingsmotoren straks over echte uitlaten beschikken, ongeacht of ze een basis-dieselmotor, een potente benzinemotor of zelfs een hybride aandrijflijn in het vooronder hebben.

Image
Audi valse uitlaten 2024

De reden voor die ommezwaai is best voor de hand liggend, want het is waarschijnlijk dezelfde reden waarom jij dit artikel nu leest. Valse uitlaten zijn namelijk controversieel, vooral onder autoliefhebbers. Audi geeft dus toe dat het flink wat feedback van zijn klanten gekregen heeft waaruit blijkt dat die klanten liever echte eindstukken onder hun bumpers zien… Luister je mee, Mercedes?

Reacties

Eindelijk eens goed nieuws! :-)

door Mathieu
2 maanden geleden


Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6 TDI en consorten kwamen er doordat de AdBlue-tank in de weg zat om vier echte pijpen te kunnen hebben, vandaar die 'Cold Exhaust Solution', zoals de Duitsers mij zo mooi wisten te vertellen :)

door Yeelen Moller
2 maanden geleden


De sierstukken van de uitlaat zijn niet verbonden met de uitlaat op zich. Er is met andere woorden enkele centimeters speling en dit is omdat de verzekeraars dit hebben gevraagd opdat bij een zeer lichte aanrijding niet té veel schade zou ontstaan. Voilà, weeral een weetje erbij.

door HH
2 maanden geleden


Wel raar dat ze dit vragen én krijgen, terwijl bij de EV's de kleinste botsing al richting economische perte total durft te gaan.

door this
2 maanden geleden


Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen