Porsche mag dan zwaar elektrisch geschut in zijn catalogus hebben met de Taycan-modellen, maar hun snelste model blijft de 911 Turbo S. Met 650 pk en 800 Nm uit zijn 3.8-liter boxermotor spurt hij namelijk naar de 100 km/u in 2,7 seconden. “Das muss noch schneller können,” moeten de tuners van Brabus tegen elkaar gebrabbeld hebben, en zo geschiedde.
Topsprinter of showbeest?
Dit is namelijk hun antwoord, en dat komt in de vorm van de P38S-820-upgrade. Met dat mondjevol in de motor geprogrammeerd tikt je 911 Turbo S namelijk de 100 km/u aan na amper 2,5 seconden, dus nog eens twee tienden sneller dan origineel. Dat doet de Brabus-Porsche dankzij een vermogen van — zoals de naam doet vermoeden — 820 pk en een koppel van maar liefst 950 Nm. Deze tune is niet te verwarren met het P38S-720-pakketje dat Brabus eveneens aanbiedt, want die instapversie geeft je Turbo S slechts 720 pk en 900 Nm. Ook dat is echter nog steeds genoeg om de standaard-Porsche nipt te verslaan met een 0-naar-100-tijd van 2,6 seconden.
Vind je dat maar een magere winst ten opzichte van het al best vlotte origineel, dan kan je de Brabus-upgrades ook gewoon kiezen voor hun uiterlijke aanpassingen. Zo moet de lagere bumper met zijn flinke pruillip de neiging van de vooras om op te stijgen tegengaan en wordt de auto nog strakker tegen het asfalt gezogen dankzij een grotere diffuser achteraan — of is dat gewoon het effect van de 2,5 centimeter verlaagde ophanging? Het klankspel wordt bovendien verzorgd door een setje 10 centimeter brede Inconel-uitlaten, en je krijgt de keuze uit specifieke Brabus-velgen van 21 of 22 inch. Dat deze Brabus geen Mercedes is, maakt er dus geen minder groot showbeest van.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen