Iedereen wil wel eens iets anders, en dat geldt ook voor de dames en heren van Mansory. Terwijl de Duitse tuner namelijk doorgaans uitpakt met felgekleurde, wildbespoilerde praalwagens, zijn ze verrassend subtiel gebleven in hun aanpassing van de Mercedes-AMG SL 63… Of toch op vlak van uiterlijk.
We geven het toe: nog geen twee weken geleden boorden we Mansory zowat de grond in voor hun mishandeling van een Ferrari SF90 Spider. De ‘F9XX Tempesta Celeste’ die daaruit voortkwam, beschikte namelijk over zoveel koolstofvezel gevleugelte dat geen enkel vermogenscijfer het nog kon verantwoorden — zelfs zijn 1.100 pk niet. Het asymmetrisch lichtblauwe interieur hielp ook niet om het eindresultaat makkelijker verteerbaar te maken, dus wij hadden bijna ons lidmaatschap bij de Mansory-fanclub ingetrokken… Maar gelukkig laten de Duitsers net op tijd zien dat ze hun zin voor smaak niet volledig verloren hebben.
Mansory met inklapbare spoiler
Mansory heeft zich namelijk gebogen over de nieuwe Mercedes-AMG SL 63, en het eindresultaat mag zich wat ons betreft best wel in het straatbeeld vertonen. Uiteraard heeft de tuner zowat alles vervangen dat van de carrosserie gehaald kon worden, zoals de bumpers, de wielen, de spiegelkappen, de motorkap en de spoiler. De stukken die ervoor in de plaats kwamen, zijn echter zo bescheiden vormgegeven dat ze bijna functioneel lijken. Zo is de voorbumper eigenlijk niet absurd veel lager dan het standaard exemplaar, is de spoiler zowaar inklapbaar en bestaat de bekleding van het interieur uit leer in slechts één tint. Het zwart van de carrosserie wordt dan weer afgewisseld met accenten in koper maar geef toe: dat staat anno 2023 zelfs een Dacia niet verkeerd.
Onderhuids is deze getunede SL 63 echter nog steeds even Mansory als zijn meer schreeuwerige broertjes. De Duitsers hebben namelijk de 4.0-liter V8-biturbomotor onder handen genomen waardoor die wat meer dan de gewoonlijke 585 pk’s produceert. Zo levert Mansory de aanpassing in twee varianten: als P720 en als P850. Die laatste brengt — je raadt het al — 850 pk naar de vier wielen, goed voor een 0-naar-100-sprintje in 3,2 seconden en een top van 332 pk/u. Niet verkeerd dus voor een relatief subtiele verschijning — tot iemand er eentje in fluogeel laat bouwen, wel te verstaan.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen