Bij Volkswagen verdelen ze het aanbod over twee paleizen. De ene stand (in Paleis 9) is 1.137m² groot, de andere (in de Patio) meet 2.370 m². Volkswagen heeft dan ook heel wat te laten zien aan het Belgische publiek.
Niet in het minst is er de Golf, de zevende generatie maakt voor het eerst zijn opwachting bij het Belgische publiek. Verwacht geen grote vernieuwingen want bij de Golf geldt de spreuk 'never change a winning team'.
Maar behalve de Golf VII wil Volkswagen de mensheid ook laten weten dat ook zij met hybride technologie werken, al is het dan in een - vooral - Amerikaans model. De Touareg ging hem voor, de Jetta is een stap naar de middenklasse. De Jetta Hybrid is hun nieuwigheid en om die in de spotlight te zetten zorgden ze ervoor dat ze er een wereldsnelheidsrecord mee vestigden.
Wie het meer heeft voor bedrijfswagens is bij Volkswagen aan het juiste adres, Volkswagen heeft met de Caddy, Transporter, Crafter en Amarok een sterk gamma en lanceert de CrossCaddy voor de Belgische markt. Die ziet er niet alleen uit alsof hij offroad wil gaan rijden, hij kan het ook dankzij de optionele vierwielaandrijving.
Voor wie het nog wat feller mag heeft Volkswagen nog de Transporter Rockton. Hij ziet eruit zoals de naam klinkt en is geschikt voor het ruigere werk, terwijl hij toch nog wat personen kan meenemen. Hij is afgeleid uit de Dakar-competitie waar deze wagen als bijstandsvoertuig diende.
Is het wat te ruig? Dan is er nog de Beetle Cabrio die zijn gesloten broer weer komt vervoegen. Ook de cabrio ziet er iets strakker uit dan zijn voorganger, al is de open versie toch weer wat vrouwelijker.
Prototypenieuws is er van de eT!, een postbusje van het volgende decennium dat volledig elektrisch kan worden aangedreven. Met een afstandsbediening kan de wagen zelfs van buitenaf bestuurd worden.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen