![Lexus LC Ultimate Edition 2023](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2023/Lexus/anderefotos/lexus_lc_my24_update_2023_1.jpeg?itok=UYLGaCm2)
Het is zover: er zijn geen nieuwe Lexussen meer met een touchpad in de middenconsole. De LC was namelijk de laatste waarbij je het infotainment nog via zo’n muismatje moest bedienen, maar die krijgt nu gewoon een ‘Touch Screen’ mee. Dat is een scherm dat je bedient door erop te drukken. Handig, toch?
Lexus is zo’n zeldzame constructeur die buiten de lijntjes durft te kleuren. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het design van hun LC, en maak jezelf wijs dat andere merken zoiets in 2017 in hun catalogus hadden durven plaatsen met een hybride aandrijflijn onder de kap. Tussen al hun goede ideeën zit er echter heel af en toe ook eens zo’n concept dat andere constructeurs niet ontwikkelden simpelweg omdat het nergens op slaat. Een voorbeeld daarvan is het muismatje in de middenconsole, en daarvan nemen de Japanners nu finaal afscheid.
’Ultimate Edition’ met primeur
Lexus heeft namelijk de modeljaarupdate voor zijn LC voorgesteld, en die pakt van alles aan van verbeteringen aan het remsysteem tot een Expert-modus die de tractiecontrole wat soepeler afstemt. Het interessantste vinden wij echter het nieuwe infotainmentsysteem, want dat bestaat uit een 12.3 inch aanraakscherm. Daardoor is het touchpad waarmee je het niet-aanraakgevoelige scherm voorheen moest bedienen overbodig geworden, en in de leegte die dat onding achterlaat heeft Lexus zelfs nog een fysieke toets voor de zetelverwarming weten te monteren. Daardoor is er al helemaal geen reden meer om een LC te laten staan, en dat geldt stiekem ook voor alle andere Lexussen aangezien die het touchpad eerder al één voor één lieten varen.
![Lexus LC Ultimate Edition 2023](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2023/Lexus/anderefotos/lexus_lc_my24_update_2023_2.jpg?itok=9mb8RNCi)
De LC is er trouwens nog steeds als Coupé en als Convertible, waarbij die laatste uitsluitend met een heerlijke V8 verkrijgbaar is en je die eerste ook als hybride kan krijgen. Daarbovenop voegt Lexus bij deze modeljaarupdate een ‘Ultimate Edition’ toe, die steeds de 5.0-liter V8 meekrijgt maar die wel anders kalibreert voor een scherpere gasrespons en een nog rauwer geluid. Daarnaast krijgt de ‘Ultimate Edition’ een knalblauw interieur, en een unieke voorbumper met — aldus Lexus — ’s werelds eerste canards die in hetzelfde geheel als de bumper gevormd zijn. Wat er ook van zij, naar België komt de Ultimate Edition vooralsnog niet...
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 18 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 21 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 22 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden