Peugeot heeft zijn bestelbusjes vernieuwd, en dat zeggen we er graag even bij. Het trio krijgt namelijk meteen ook het nieuwe logo op de front, waardoor je ze bijna zou gaan verwarren met een stel nieuwkomers. Daar is niks van aan, want dit zijn gewoon de gefacelifte Peugeots (e-)Partner, (e-)Expert en (e-)Boxer.
’t Is bestelbustijd bij Stellantis deze avond, en nog geen klein beetje. Zo heeft de groep net zijn complete gamma aan bestelwagens getrakteerd op een gezamenlijke opfrisbeurt. We groeven eerder al even in de wijzigingen voor de Opels en de Fiats van het stel en vooral bij die laatsten moest je goed gestudeerd hebben om de wijzigingen van buitenaf te spotten. Bij wijze van contrast belichten we dan ook maar eens de Peugeots, want daar is het een ander verhaal.
Nieuw gezicht
Alle Peugeot-busjes krijgen namelijk het nieuwe logo opgekleefd, net zoals dat bij de personenwagens al langer het geval was. Dat brengt op zich al enige gewenning met zich mee want kende je dat nieuwe merkbeeld nog niet, dan heb je van een afstandje misschien niet meteen door dat het om de Peugeots gaat. Dat logo zit trouwens vooraan op een nieuw paneeltje tussen de koplampen gemonteerd — want in het geval van de elektrische e-Partner en e-Expert kunnen we natuurlijk moeilijk spreken van een ‘grille’. Om die indruk toch nog enigszins te behouden, beschikt het paneel wel over een soort gesloten lamellen die toenadering zoeken tot de verlichting. Binnenin mag je trouwens rekenen op een ander dashboard dan de zustermodelletjes, want Peugeot wil natuurlijk zijn i-Cockpit met laag gemonteerd stuurtje in al zijn modellen.
Ook onderhuids heeft Peugeot het één en ander verfijnd, al vind je alle details daarover al terug in de bespreking van de technische tweelingbroertjes bij Fiat. Reken in een notendop op een elektromotortje met 136 pk en een 50 kWh-batterij voor de elektrische e-Partner, goed voor een rijbereik van 330 kilometer — bijna 20 procent meer dan voorheen dankzij een optionele warmtepomp. De grotere e-Expert gooit daar een optionele 75 kWh-accu bovenop waarmee hij 350 kilometer haalt, en de e-Boxer schopt het tot 420 kilometer dankzij een accupakket van 110 kWh en een elektromotor met 270 pk. Verder blijven er ook dieselmotoren beschikbaar, en zelfs een benzinemotortje in het geval van de Partner.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden