Neem wat onderdelen van een BMW M4 CSL, plak ze op de M3 Competition, en voilà: de BMW M3 CS. Het nieuwe sportieve model lekte iets te vroeg uit op het internet, waardoor we even kunnen wennen aan de nieuwste versie van de gapende muil - euh, niergrille...
Er zijn maar weinig zekerheden in het leven: het leven is oneerlijk, iedereen gaat dood en nieuwe BMW-modellen lekken steevast uit net voor ze aangekondigd worden. We zijn intussen er 99,9% van overtuigd dat dat laatste een marketingtruc is van het merk, zodat journalisten op de officiële lanceringsdag niet meer zo hard schrikken van de nieuwe designstreken die het Münchense merk uithaalt. Vandaag is het de beurt aan de nieuwe M3 CS, die elementen van de hardcore M4 CSL verzoent met wat praktisch gemak.
Veel carbon
De beelden hebben we te danken aan Wilco Blok op Instagram, die er niet voor terugdeinst om een nieuw model vroegtijdig online te zwieren. We zien een uitgeklopte bodykit uit carbon met een grote splitter, zwarte accenten op de motorkap, nog wat carbon op het dak en op de kofferspoiler en rode biesjes in de niergrille. De LED-dagrijverlichting licht geel op, net als bij de BMW M5 CS, terwijl we aan boord een stuurwiel uit Alcantara tegenkomen, samen met carbon kuipstoelen en sierelementen uit hetzelfde goedje.
Maar daarmee is het lek nog niet gedicht, want op het Bimmerpost-forum krijgen we ook nog eens wat vermeende cijfers naar onze oren geslingerd. Zo zou de M3 CS maar een jaartje in productie blijven, van maart 2023 tot februari 2024. Het model is gebaseerd op de M3 Competition en krijgt dus een 8-trapsautomaat (zoals te zien op de foto's) en xDrive-vierwielaandirjving. De motor wordt wel gekieteld tot 540 pk, 30 pk meer dan in de Competition maar 10 pk minder dan in de M4 CSL. Het model zou op 28 januari voorgesteld worden tijdens de 24 uur van Daytona, nog even geduld dus.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden