BMW gooit de M5 CS in de ring. De nieuwste M-toevoeging krijgt een Competition Sport-toevoeging waarmee hij zichzelf boven de M5 Competition zet.
Deze M5 CS is een primeurtje, want nooit eerder had de M5 een Competition Sport-variant. Hij heeft dan ook alles van een grote, want met 635 pk heeft hij zomaar even tién pk meer dan de M5 Competition.
de krachtigste BMW ooit
Daarvoor maakt hij gebruik van dezelfde 4,4 liter grote V8 benzinemotor met twee turbo's. Hij krijgt ook een achttraps M Steptronic automaat en ook de xDrive-vierwielaandrijving wordt onder zijn carrosserie gemonteerd. Net zoals bij de xDrive op de andere M-modellen van tegenwoordig kan je daarbij ook kiezen voor volledige achterwielaandrijving door gewoon de juiste instelling te selecteren.
BMW werkte ook aan het gewicht van de M5 CS en misschien is dat wel de opvallendste wijziging. De gewichtscoaches slaagden erin de M5 CS 70 kilogram te laten verliezen. Dat deden ze door koolstofvezel te verwerken in onderdelen als de motorkap, achterspoiler, diffusor en zelfs spiegelkappen.
geen achterbank?
Verder werd ook in het interieur wat gewicht bespaard door de reguliere achterbank te vervangen door kuipzetelachtige zitjes. Alle zetels krijgen Merino-leder met contrasterend stikwerk in Mugello Red. Het M5-logo in de hoofdsteunen licht op, om de een of andere reden. De schakelflippers achter het stuur zijn dan weer uit koolstofvezel gemaakt.
De ingenieurs bij BMW gaven de M5 CS ook een aangepaste demping met sterkere veren. Verder krijgt de M5 CS nog 20 inch velgen met Pirelli P Zero Corsa banden eromheen gewikkeld.
3 se-con-den
Dat alles is nodig om de M5 CS in alle zekerheid van 0 naar 100 km/u te laten spurten in slechts 3 seconden. Dat lees je goed, een sedan die in 3 seconden van 0 naar 100 gaat. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 305 km/u.
Buitenom herken je de M5 CS aan de details, die in Golf Bronze-kleur werden uitgevoerd. Zo vind je die kleur terug op de grille, de achterklep en op de wielen. De BMW M5 CS komt in de lente van dit jaar op de markt en zal bij de dealer 177.600 euro kosten.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden