
BMW gooit de M5 CS in de ring. De nieuwste M-toevoeging krijgt een Competition Sport-toevoeging waarmee hij zichzelf boven de M5 Competition zet.
Deze M5 CS is een primeurtje, want nooit eerder had de M5 een Competition Sport-variant. Hij heeft dan ook alles van een grote, want met 635 pk heeft hij zomaar even tién pk meer dan de M5 Competition.
de krachtigste BMW ooit
Daarvoor maakt hij gebruik van dezelfde 4,4 liter grote V8 benzinemotor met twee turbo's. Hij krijgt ook een achttraps M Steptronic automaat en ook de xDrive-vierwielaandrijving wordt onder zijn carrosserie gemonteerd. Net zoals bij de xDrive op de andere M-modellen van tegenwoordig kan je daarbij ook kiezen voor volledige achterwielaandrijving door gewoon de juiste instelling te selecteren.

BMW werkte ook aan het gewicht van de M5 CS en misschien is dat wel de opvallendste wijziging. De gewichtscoaches slaagden erin de M5 CS 70 kilogram te laten verliezen. Dat deden ze door koolstofvezel te verwerken in onderdelen als de motorkap, achterspoiler, diffusor en zelfs spiegelkappen.
geen achterbank?
Verder werd ook in het interieur wat gewicht bespaard door de reguliere achterbank te vervangen door kuipzetelachtige zitjes. Alle zetels krijgen Merino-leder met contrasterend stikwerk in Mugello Red. Het M5-logo in de hoofdsteunen licht op, om de een of andere reden. De schakelflippers achter het stuur zijn dan weer uit koolstofvezel gemaakt.

De ingenieurs bij BMW gaven de M5 CS ook een aangepaste demping met sterkere veren. Verder krijgt de M5 CS nog 20 inch velgen met Pirelli P Zero Corsa banden eromheen gewikkeld.
3 se-con-den
Dat alles is nodig om de M5 CS in alle zekerheid van 0 naar 100 km/u te laten spurten in slechts 3 seconden. Dat lees je goed, een sedan die in 3 seconden van 0 naar 100 gaat. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 305 km/u.

Buitenom herken je de M5 CS aan de details, die in Golf Bronze-kleur werden uitgevoerd. Zo vind je die kleur terug op de grille, de achterklep en op de wielen. De BMW M5 CS komt in de lente van dit jaar op de markt en zal bij de dealer 177.600 euro kosten.
Recente reacties
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Wew, die meerprijzen... Kan je toch wel heeeel wat aantal keren voor gaan tanken, eer je er...
Door FLP 7 uur geleden
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Ik maak graag vergelijkingen. Hieronder de basis prijs van het model t.o.v. de hybride variant die...
Door John 1 dag geleden
Rijtest: Mazda CX-5 facelift (2022)
Tja, rij nu negen jaar cx5. Nooit problemen. Heb pas geleden de nieuwe Tucson en Sportage getest....
Door Harry zijlstra 1 dag geleden
Rijtest: Lexus IS 300h (2017)
Beste Michel, ik heb 1 van de eerste exemplaren, juli 2013. Rijd na 274.000 km nog steeds als nieuw...
Door Paul van Ham 2 dagen geleden