Mansory strikes again. De tuner staat niet bepaald bekend om zijn subtiliteit, en dat wordt opnieuw duidelijk in deze wel heel erg drukke Porsche Cayenne Coupé.
Koolstofvezel loopt als een rode draad doorheen het verder bijzonder oranje koetswerk van de SUV-coupé uit Stuttgart. De motorkap wordt uitgevoerd in het dure en lichte materiaal, net als de luchtinlaten in de voorbumper, zijschorten, achterbumper en spiegelkappen. Ook de dakspoiler en wielkasten bestaan uit carbon. In die wielkasten huizen trouwens matzwarte 23-duimsvelgen.
Binnenin keert de schreeuwerig oranje koetswerkkleur terug in de stiksels. De zetels, de inzetstukken van de deuren en de bovenkant van het dashboard krijgen een diamantvormig patroon in hun leder gestikt. Dat patroon keert trouwens terug in de vloermatten en koffer.
Onder de motorkap krikt Mansory het vermogen van de 4.0 V8 biturbo op van 550 pk naar 700 pk. Het koppel stijgt op zijn beurt van 770 Nm naar 900 Nm. De sprinttijd wordt scherper gesteld: 0-100 km/u neemt geen 3,9 seconden meer in beslag maar 3,2 seconden, de topsnelheid stijgt van 286 km/u naar 300 km/u.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden