Ford heeft de volgende S-Max bijna klaar en dan laten ze alvast de grote lijnen zien op een concept car. Wanneer hij dan uiteindelijk op de markt verschijnt, is nooit duidelijk.
Fancy als ze zijn, geven ze hem wat snufjes mee. Zo is er een Dual-View Display, waarbij chauffeur en voorste passagier een verschillend beeld kunnen bekijken. De bestuurdersstoel monitort de hartslag van de bestuurder, en kan bij ernstige afwijkingen de hulpdiensten waarschuwen. Op de achterbank is er het Glucose Level Monitoring System, dat houdt de suikerspiegel van de achterste inzittenden bij. Inparkeren (inclusief schakelen), spookrijders detecteren, de S-Max Concept kan het allemaal zelf. Waar is de tijd dat je met je wagen gewoon van punt A naar punt B reed...?
Uiterlijk vertoon
Verder zien we een voorruit die ver tot in het dak doorloopt, zodat er extra licht binnenvalt. De koplampen zijn uitgerust met OLED's, die een betere lichtopbrengst dan LED's bieden. Ford maakt gebruik van OLED-technologie in de lichtunits, diodes die een hoger kleurbereik hebben dan de welbekende led-lampjes. De derde zetelrij krijgt Thin Seat Technology en is in de hoogte instelbaar.
naar Spanje
Onder de kap bouwt Ford een 1.5 EcoBoost in. Wat daar de verwachtingen qua prestaties bij zijn, geeft Ford niet mee. Ook een uiteindelijke productiestart wordt niet meegegeven. Wel weten we dat de S-Max in Spanje gebouwd zal worden, aangezien de huidige in de inmiddels afbouwende Ford-fabriek in Genk werd gebouwd.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen