Begin maar al naar de comments te scrollen om ons te vertellen of hij origineel dan wel de zoveelste rode RS-versie is. Wie goed kijkt ziet dat aan de buitenzijde de carbon accenten plaatsruimen voor alu inlegstukjes en dat de wagen 25mm dichter bij moeder aarde ligt.
In het interieur verdwijnt het aluminium dan weer uit de tellerpartij.
Motorisch krijgt de RS Q3 een 2.5 vijfcilinder met 310 pk en 420 Nm koppel. Hiermee sprint de 1.730kg wegende lifestyle SUV, mede dankzij Launch Control, in 5,5 seconden naar de 100km/u. De aandrijving is natuurlijk via het Quattro systeem. De top wordt naar Duitse normen begrensd op 250 km/u. Gemiddeld zou je 8,8 l/100km verbruiken dankzij onder andere een stop-startsysteem.
Een "overdrive" versnelling (7de) haalt het verbruik ook nog wat verder naar omlaag, al zal het vooral van je rechtervoet afhangen.
Hiermee valt de RS Q3 perfect onder de SQ5. Maar goed, die kwam toch al niet naar Europa...
UPDATE: De eerste bewegende beelden zijn ondertussen ook vrijgegeven. Kijk hoe de RS Q3 roffelende een groep sledehonden inhaalt.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen