Autonieuws: Officieel

Nieuwe Volkswagen Touareg 2014 wordt vooral zuiniger

De conceptcars stelt Volkswagen in New York voor, de nieuwe Touareg stellen ze op het salon in Peking voor. Al is *nieuw* misschien wat bij de haren getrokken. *Zuiniger* is een betere verwoording.

Naast wat rechtgetrokken koplampen en een andere knik in de grille voor- en achteraan is er esthetisch gezien niets gewijzigd. Maar die kleine wijzigingen hebben duidelijk hun effect op het verbruik van de nieuwe Touareg.

Vooral de V6 TDI's zijn zuiniger geworden. Zo hebben we de 204 pk variant die nu 6,6 liter verbruikt en 174 g/km CO2 uitstoot, dat is respectievelijk 0,4 liter en 10 g/km minder dan de uittredende Touareg. De V6 met 258 pk is er met 6,8 liter en 178 g/km, dat is respectievelijk 0,4 en 11 g/km schoner. De Touareg Hybrid behoudt zijn 380 pk, verbruikt gemiddeld 8,2 liter en stoot 193 g/km uit. Grappig toch, hoe de Hybrid-variant de vuilste van de hoop is. What's in a name.

Alles samen werd de Volkswagen Touareg zes procent efficiënter. Dat komt mede dankzij een lagere rolweerstand en minder wrijving van de achttraps automaat.

Technisch is ook het post-collision braking systeem nieuw, dat is voor het eerst standaard in de VW. Dat systeem zorgt ervoor dat je na een botsing niet doorschiet naar een volgende wagen. Daardoor probeert de technologie de schade tot een minimum te beperken.

Binnenin valt vooral de nieuwe witte bekleding op. Grote wijzigingen zijn ook hier niet te vinden.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen