Dik twintig jaar Partner komt vandaag ten einde bij Peugeot, want generation numéro trois gaat door het leven als Rifter en krijgt zelfs optioneel GT Line-opsmuk. Sportief busje komt zo.
Met de komst van deze Rifter is de busjesfamilie van PSA compleet. Waardoor we drie smaken hebben, de comfortabele Citroën Berlingo, serieuze Opel Combo en de... tja... sportieve Peugeot Rifter?
Het lijkt alvast, want door ook een GT Line aan te bieden lijkt Peugeot stoere huisvaders en -moeders te lokken. Niet zo expressief als de Berlingo, dat wel maar dankzij Peugeot's knap lichtenwerk komt de Rifter best knap voor de dag. Voor een busje natuurlijk. Het recept moet verder ondertussen bekend zijn. Tussen de vier wielen het EMP2-platform van de Peugeot 308, maximaal plaats voor zeven en een koffer die kan groeien tot 4.000 liter (met de stoelen neergeklapt).
Dat nieuwe platform zorgt voor relatief exotische technologie in busjesland. Denk aan een head-updisplay, dodehoekherkenning, actieve lane-assist en de gekene i-Cockpit met dat kleine stuurtje.
Onder de kap de 1.2-liter driecilinder turbobenzine met maximaal 130 pk en een 8-trapsautomaat. De dieselversie doet het met de nieuwe 1.5 BlueHDi die 75 pk, 100 pk of 130 pk naar de wielen stuurt. Uniek tegenover zijn broertjes is de aanwezigheid van een vierwielaangedreven versie die samen met Franse offroadspecialist Dangel werd ontwikkeld. Rifter, Berlingo of Combo... de keuze is nu aan jou.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen