Hoe Ford ontkracht dat de Galaxy en S-max vroegtijdig op pensioen moeten? Door een facelift te lanceren tiens! Eentje die vooral technische nieuwigheden lanceert zoals een 240 pk sterke diesel. En daarnaast roodgekleurde remklauwen voor de ST-Line-versie. Wat meer zoek je in een monovolume?
In 2015 lanceerde Ford haar tweede generatie van de Galaxy en stoere tweelingsbroer S-Max, nu is het tijd voor een opfriskuur. Eentje die vooral de (diesel-)mechaniek onder de loep neemt. Zo komt er een opgefriste 2-liter turbodiesel voorin te liggen. Die heet niet meer Duratorq, wel EcoBlue. Een motor die mooi binnen de regels van de EURO 6-norm weet te vallen. Met een rits aan vermogens. Zo komt hij met 120 pk, 150 pk en 190 stuks.
Kijk je daarenboven even lief naar Ford, dan schroeven ze er een tweede turbo op en bieden ze je 240 pk aan. Potenter dan de pas voorgestelde Ranger Raptor in EU-trim wordt zo'n S-Max of Galaxy daardoor. Standaard roer je met een manuele zesbak, daarnaast staat ook nog een 8-trapsautomaat. Naar die automaat werd nog eens kritisch gekeken voor vlottere schakelgangen en een betere respons.
Sproeien maar
Of er dan ook visuele nieuwigheden zijn? Nee. Of je moest rode remklauwen voor de ST Line-uitvoering van de S-Max als een wereldschokkende update zien. Een adaptieve cruisecontrole en verbeterde dodehoekherkenning tekenen voortaan ook present. Samen met een sproeisysteem voor de voorruit dat in de wisser zit vervat. Vierwielaandrijving behoort trouwens ook nog steeds tot de mogelijkheden, al kan je die niet krijgen op de strafste variant.
Vanaf vandaag kan je al een opgefriste Galaxy of S-Max bij je Ford-dealer bestellen. Laat die rode remklauwen maar komen dus!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen