Autonieuws: Officieel

Abarth gaat elektrisch, laat sociale media nieuwe sound bepalen

In een elektrische wereld is er geen plaats voor een brullende Record Monza-uitlaat onder je Abarth. Geen vrees! Want Abarth geeft iedereen de kans om mee de sound te bepalen van de elektrische Abarth van de toekomst. Als dat maar goed komt...

Oké, voor we de negatieve toer zouden opgaan, het is best knap van Abarth dat het fans van het merk de keuze geeft om de Abarth van de toekomst te ontwerpen. Abarth Performance Creator noemt het Italiaanse merk die tool, al gaat het dan vooral over keuzes die volgers op sociale media mogen maken. Geen nieuw concept, want Ford deed het Abarth voor met de Puma ST Gold Edition.

Cyber, Rock of Next?

Hoe dan ook, scroll je vandaag voorbij de officiële Facebook-, Instagram- en TikTok-kanalen van Abarth, dan zal je zien dat het merk haar volgers laat kiezen hoe het "AVAS"-geluid van de toekomstige elektrische Abarth moet klinken. Dat AVAS-systeem (Acoustic Vehicle Alert System) is verplicht op elke EV en moet er voor zorgen dat elke elektrische auto onder de 30 km/u een geluid maakt om zo zwakker weggebruikers niet te kunnen verrassen. Abarth geeft haar fans alvast drie verschillende keuzes.

En o ja, omdat het vrijdag is, laten we ook nog met veel plezier even het marketingteam van Abarth aan het woord om de drie verschillende geluiden uit te leggen. Probeer niet te lachen:

"Het eerste geluid heet "NEXT TRACK" en is geïnspireerd op de combinatie van prestaties en innovatie van de Formule E, die gepaard gaat met de beste acceleratie van 0 tot 100 km/u met nuluitstoot. De naam van het tweede geluid, "CYBER FUN", is gericht op een jonger publiek en roept een digitale ervaring op, rechtstreeks ontleend aan de wereld van videospelletjes, die prestaties en plezier belooft, nog voordat je het door de luidsprekers hoort bulderen. Het derde voorgestelde geluid, dat rebels is en op rockmuziek lijkt, heet "ROCK'N ROAR". Dit geluid, geaccentueerd door vette rockgitaren, weerspiegelt de meest transgressieve en onconventionele ziel die inherent is aan het muziekgenre en de auto's van de Scorpione, en brengt tegelijkertijd onmiddellijk de sensaties over die aan boord van elke Abarth kunnen worden ervaren. Het is dus een belofte van pure emoties die met het merk geboren is, die vandaag in stand gehouden wordt door de waarden Stijl en Prestaties, en die terug te vinden zal zijn in de mobiliteit van de toekomst met Abarth-signatuur. "

Reacties

how-do-you-do-fellow-kids.jpg

door Quin
2 jaren geleden


Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen