Ford Puma ST Gold Edition is kind van sociale media

Ford Puma ST Gold Edition

Ford trok naar Instagram en Twitter om een gelimiteerde variant van de Puma ST tot stand te laten komen. Het resultaat na input van 275.000 reacties is de Puma ST Gold Edition, een zowaar subtiel gestileerde performante Puma. Zeg nu nog eens dat het internet geen smaak heeft...

Laat je even je oog vallen op sociale media, dan word je bijna lamgeslagen door heftig bespoilerde en fel gekleurde bolides die schreeuwen om aandacht. Laat je diezelfde sociale mediagebruikers zelf een auto samenstellen, dan krijg je een veel subtieler resultaat. Althans, dat besluiten we als we de Puma ST Gold Edition bekijken.

Keuzestress

Ford liet namelijk haar volgers op Twitter en Instragram bepalen hoe die gelimiteerde Puma ST er uit zou komen te zien. Daarbij kon er gekozen worden uit lakkleur, accenten, livrei, stiknaad in het interieur, velgen en ga zo nog maar even door. Kleine kanttekening wel: Ford schoof altijd twee keuzes naar voren, waardoor de sociale mediagebruikers geen complete carte blanche kregen. Na maar liefst 275.000 stemmen kon de uiteindelijk auto worden voorgesteld. Onder de kap van de Puma ST Gold Edition blijft de gekende 1.5-liter driecilinder benzine liggen met 200 pk die de crossover in 6.7 seconden naar de honderd doet snellen.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws