Je hebt het vast ook al gemerkt: de nieuwe BMW’s vliegen ons zowat om de oren. Zo voelden we pas nog de kersverse X3 aan de tand terwijl er een nieuwe 2 Reeks aankomt en de verkoop van de 1 Reeks alvast op gang is gekomen. Dat laatste geldt ook voor de breakversie van de 5 Reeks — of Touring voor de vrienden — terwijl diezelfde 5 Reeks pas nog gezelschap kreeg van de allereerste plug-inhybride M5. Kort na hun lancering sijpelen er nu ook wat updates door voor al die nieuwe modellen, dus dan kunnen ze die zowel maar even bundelen tot één grote nieuwsbom.
Nieuwe basisversie voor basis-BMW
Om dus bij het begin te beginnen, krijgt de nieuwe BMW 1 Reeks er een paar motorisaties bij. Zo neemt de 116 nu positie in als basismodel, voorzien van een 122 pk sterke 1.5-liter driecilindermotor. Iets hogerop lanceert BMW een 123 xDrive die het dus doet met vierwielaandrijving en 218 pk haalt uit een 2.0-liter benzinemotor. Het resultaat is een 0-naar-100-tijd van amper 6,3 seconden, waarmee hij enkel de M135 xDrive voor moet laten gaan. Die laatste krijgt trouwens ook iets nieuws: een ‘M Technology Pack’ dat hem nog net wat sportiever moet maken dankzij bijvoorbeeld andere dempers en stuggere stabilisatorstangen.
Verder gaan de plug-inhybride 5 Reeksen ook wat sneller laden dan voorheen. Zo hielden ze het voorheen bij een vermogen van 7,4 kW en dat stijgt nu naar een lekker marktconforme 11 kW. Ook de machtige M5 gaat daarvan meegenieten, net als de X5 xDrive50e. Bovendien moet je voortaan ook makkelijker laadpalen kunnen lokaliseren langs het navigatiesysteem dankzij verbeterde filters in de zoekfunctie, terwijl je voor het laden kan betalen langs het infotainmentsysteem in modellen voorzien van het nieuwe BMW Operating System 9. De updates moeten het gamma bereiken vanaf november dit jaar.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen