Maserati stoomt de langverwachte GranTurismo klaar, en dat vraagt – correctie: dat schreeuwt – om een nieuwe reeks plaagplaatjes. Na de elektrische GranTurismo Folgore is dit de GranTurismo met verbrandingsmotor. Niet langer met V8, wel met V6.
Eerlijk? Op gezette tijden een reeks teaserfoto’s op de wereld loslaten om iedereen te doen watertanden over een aanstormende première die pas over enkele maanden volgt? Het is anno 2022 zo creatief en out-of-the-box als afkomen met een flashmob. Dat neemt niet weg dat dit handige publicatietrucje – de langgerekte teasercampagne, niet de flashmob (thank god) – nog steeds een populair instrument is in de autosector.
Zo ook bij Maserati. Dat liet in maart al het eerste silhouet van de nieuwe GranTurismo zien en gaf een maand later het finale design al prijs. Nog geen twee weken geleden kregen we voor het eerst bewegend beeldmateriaal te zienen zowaar al enkele technische details.
Van acht naar zes
Nu krijgen we de GranTurismo te zien met een reeks uitlaatpijpen. Dat zijn er twee aan weerszijden, en dat betekent dat dit de versie met verbrandingsmotor is. Maserati vertelt dat die is voorbehouden aan de GranTurismo Modena en Trofeo, uitvoeringen die we eerder ook al bij de Grecale zagen verschijnen. Zij krijgen voorin de Nettuno-V6 onder de kap, de nieuwe 3,0 liter grote zescilinder met twee turbo’s die centraal achterin bij de MC20 debuteerde.
Op meer details is het nog wachten tot 3 oktober. Dan wordt de nieuwe GranTurismo eindelijk wereldkundig gemaakt en alle technische gegevens vrijgegeven. Tenzij Maserati in de tussentijd nog met plaagplaatjes op de proppen komt, natuurlijk...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen