Voor het eerst in lange tijd was het niet Elon Musk die technische gegevens uit de doeken deed over een nieuw Tesla-product - de man heeft het zonder twijfel drukker met het uitdunnen van overheidswerknemers. Wel spraken Lars Moravy (hoofdtechneut bij het merk) en Franz Von Holzhausen (designhoofd van Tesla) met Sandy Munro, een vooraanstaande ingenieur en Youtuber, over de opkomende Cybercab.
De meest efficiënte EV... ter wereld?
We besparen je het urenlange heen en weer gezwetst en verpakken meteen de essentie voor je. Volgens de hoge piefen bij Tesla krijgt de Cybercar een accu van "minder dan 50 kWh" en kan hij ondanks die kleine accu toch nog "300 miles ver op één lading". Dat komt neer op zo'n 482 km.
Of anders gezegd: Tesla mikt op een verbruik van rond (en liefst onder) de 10 kWh/100 km. Dat is uitzonderlijk efficiënt, al helpt natuurlijk de stroomlijn van de Cybercab. Met amper twee zitplaatsen, de druppelvorm en de dicht gewerkte velgen moet de Cybercab door de lucht snijden.
Niet vergeten: het is een taxi
Naast de meest efficiënte Tesla op de markt, zal de Cybercab meteen ook de goedkoopste Tesla worden. Al hangt daar wel een addertje onder het gras. De Cybercab is namelijk een 100% autonoom voertuig. Sterker nog, de Cybercab is een volstrekt autonome taxi. Waardoor het dus eigenlijk niet de bedoeling is dat particulieren 'm kopen.

Hoe de taxi-sector hier op zal reageren spreekt nu al voor zich. Want de Cybercab heeft het in zich om honderdduizenden banen wereldwijd te schrappen. Weerom: niets waar Elon Musk waarschijnlijk van wakker ligt...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen