Om met de deur in huis te vallen: Brabus nam de 4.0 V8 biturbo van de AMG GT 63 S en boorde de cilinders verder uit tot 4,5 liter. Tel daar nog een stel aangepaste turbo’s bij, en het vermogen komt uit op een kolossale 900 pk, het koppel op 1.250 Nm. Maar om de aandrlijflijn toch niet te hard te ontzien, wordt het koppel in de auto beperkt tot... 1.050 Nm.
Dat gaat allemaal via de Speedshift-negentraps naar de vier wielen, en zorgt ervoor dat deze Brabus Rocket naar 100 km/u gelanceerd wordt in 2,8 seconden. De kaap van 300 km/u wordt gerond na 23,9 seconden, en ook de topsnelheid wordt veiligheidshalve begrensd op 330 km/u. Om de banden te sparen...
Dat zijn overigens rubbers van Pirelli, die vooraan 21-duimsvelgen omgorden en achteraan 22-duimsexemplaren. Om die kolossen genoeg plaats te geven, werden de wielkasten verbreed. En om genoeg stabiliteit te verzekeren als je het om een of andere reden zinvol zou vinden om de topsnelheid uit te proberen, werd de hele aerodynamica van de auto aangepast. Het spreekt voor zich dat daar het nodige carbon aan te pas komt.
Van deze Brabus Rocket 900 “One of Ten” worden er – je raadt het nooit – tien exemplaren gebouwd.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen